مواضع نامناسب مقامات فرانسه در جسارت به پیامبر اکرم (ص) نابخشودنی است

دانشگاه علامه طباطبایی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم را محکوم کرد و آن را نابخشودنی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شورای دانشگاه علامه طباطبائی با صدور بیانیه ای اقدامات اخیر در فرانسه و موضع گیری نامناسب مقامات آن در قبال جسارت به ساحت پیامبر اعظم را محکوم کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

ارزش های بنیادی برای مردمان یک‌فرهنگ مبنای وحدت و پایه هویت و شرافت است و دین فراهم آورنده این ارزش های بنیادی است. همچنین ایمان به یک دین، اعتماد و پیروی از تجربه پیامبر آن است و از آن رو احترام به شخصیت پیامبر، احترام به عمیق ترین و قدسی ترین لایه های هویت و شرافت یک مردم است.

متاسفانه اقدامات اخیر در فرانسه و موضع گیری نامناسب مقامات آن در قبال جسارت به ساحت پیامبر اعظم که نماد وارستگی، مهربانی و اخلاق است جسارتی نابخشودنی به ساحت تجربیات معنوی میلیاردها مسلمان اکنون، گذشته و آینده و سبب هتک شرافت مسلمانان و بلکه خداباوران در سراسر جهان است.

شورای دانشگاه علامه طباطبائی فاجعه فرهنگی رخ داده را محکوم نموده‌ و متذکر می شود اینگونه موضع گیری ها و گفتار سیاستمداران نه تنها مانع تروریسم نیست بلکه زنجیره ای از خشونت و نابردباری فرهنگی و سیاسی را در پی خواهد داشت. به باور ما درمان چالش های عمیق جهان معاصر تنها با گفتگو بر مبنای احترام به ارزش ها و همچنین نکوداشت اسطوره های اخلاق و مهربانی مانند حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام ممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =