اتحاد بین شیعه و سنی با روشنگری دانشگاهیان محقق می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: در آشفته بازار نشر اطلاعات در فضای مجازی بدون هیچ نظارتی و خارج از کنترل قدرت نظام‌های حاکمیتی، گروه‌های مرجع مورد وثوق دانشگاهی هستند که با روشنگری و تبیین واقعیات می‌توانند نقش بسزایی در اتحاد بین شیعه و سنی ایفا کنند.

قباد میمنت آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت تقریب مذاهب در دانشگاه‌ها گفت: دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی فعال است به طوریکه زمینه آموزش، ساماندهی و تبیین وجوه اشتراک و اتحاد جامعه اسلامی در میان دانشگاهیان را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین دفاتر تقریب مذاهب  اتحاد بین جامعه دانشگاهی در این برهه حساس به منظور جلوگیری از تفرقه و بدبینی، تحلیل علت ایجاد نزاع در بین مسلمان توسط گروه‌های تکفیری، افراطی و جبهه تفرقه و نفاق استکباری را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در خصوص تاثیر گذاری دانشگاه‌ها در بحث وحدت و اتحاد پیروان ادیان الهی اظهار کرد: در آشفته بازار نشر اطلاعات در فضای مجازی بدون هیچ نظارتی و خارج از کنترل قدرت نظام‌های حاکمیتی، گروه‌های مرجع مورد وثوق دانشگاهی هستند که با روشنگری و تبیین واقعیات می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی تأکید کرد: در این راستا، اساتید دانشگاهی می‌توانند با ارتباط مناسب در تبیین زمینه‌های اتحاد، تاثیر گذار بوده و با برگزاری نشست‌های علمی، مناظرات دانشجویی و تنظیم کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور گروه‌های مختلف و نظرات متفاوت در یک موضوع مستند به واقعیات تاریخی به بحث، تحلیل و روشنگری بپردازند.

میمنت‌آبادی افزود: همچنین اساتید دانشگاهی به استناد آیات وحدت بخش و روایات مسلم دینی که سنت عملی و قولی بزرگان دین به ویژه پیامبر(ص) در این راستا بوده است وحدت را رسالت اصلی پرچم دار مبلغ این جریان بدانند تا با تأسی از پیامبر اجماع فکری و ضرورت اتحاد بین مسلمانان را نهادینه کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: امروز اجماع و اتحاد جهانی بین مسلمانان برای استمرار مکتب عظیم و جهانی اسلام همانند دوران استقرار آن در زمان آن حضرت ضروری و حائز توجه است.

میمنت‌آبادی در خصوص رزمایش کمک‌های مومنانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، گفت: در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری جهت کمک به افراد مستمند و معیشت مردم مناطق محروم در کنترل شیوع ویروس کرونا ۳ مرحله رزمایش برای  جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۵۰۰ بسته ارزاق و مواد خوراکی به ارزش هر بسته حدود ۳۵۰ هزار تومان مساعدتی به ارزش تقریبی ۱۷۵ میلیون تومان، مرحله دوم با توزیع گوشت گرم در روز عید سعید قربان به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان در بین فقرای حاشیه شهر سنندج و در مرحله سوم با توزیع ۱۵۰۰ بسته بهداشتی در مدارس ضعیف  و حاشیه شهرسنندج  به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در راستای همراهی صورت گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اضافه کرد: در کنار کمک‌های مادی انجام شده، دانشجویان، کارکنان و اساتید بسیجی در قالب گروه‌های جهادی به آموزش، خدمت رسانی و ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت کاهش آثار و تبعات ناشی از بیماری کرونا به صورت مستمر در مناطق محروم و روستاهای کردستان به  فعالیت پرداختند.

میمنت‌آبادی در خصوص موانع و چالش‌های آموزش مجازی گفت: برای افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در بستر توانمندی‌های داخلی خود به سرعت همه کلاس‌های مجازی را در سرورهای داخلی تنظیم و بدون هیچ وقفه‌ای برگزار کرد.

وی افزود: ضمن تشکیل همه کلاس‌ها، آزمون‌های پایانی را نیز در همین فضا با رعایت جوانب احتیاط و امنیت، آزمونی قابل قبول برگزار و در طول تابستان با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اقدام به تشکیل کلاس‌های کارآموزی و عملی کرد و پرونده آموزشی ترم گذشته با کمترین مشکل و نارضایتی بسته شد.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: در ترم جاری به دلیل حضور در سامانه یکپارچه آموزشیار مشکلات جزئی سراسری وجود دارد، امیدواریم با همکاری همه عوامل مرتبط و کادر اجرایی و هیأت علمی برطرف کنیم تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور و در فضایی علمی و آرام بستری در خور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی برای تداوم تحصیل فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079599

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =