تسهیل صادرات دانش‌بنیان‌ها منجر به خلق ثروت می شود

تسهیل صادرات دانش‌بنیان‌ها هدفی است که منجر به خلق ثروت و ارزش‌آفرینی اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، افزایش صادرات محصولات دانش بنیان متفاوت که با تلاشی مضاعف و همکاری‌های مشترک به سبد صادراتی کشور افزوده شده است، سبب ارزش‌آفرینی اقتصادی در کشور می‌شود. خدمات دانش‌بنیان برای صادارت به دیگر کشورها نیازمند سازوکارهای قانونی هستند.

این تلاش‌ها سال ۹۳ با ایجاد کریدور توسعه صادرات شتاب بیشتری گرفت و حمایت‌ها از معرفی و فروش محصولات دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در کشورهای هدف، مدلی قانونی و هدفمند تجربه کرد. با این کار، خدماتی برای تسهیل فرآیند صادرات کالاها و ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های مورد نیاز برای آن در یک روند مشخص و به صورت تخصصی به شرکت‌ها ارائه شد.

شناسایی شرکت‌های توانمند صادراتی نقطه آغاز این فعالیت‌ها است. ابتدا شرکت‌ها و محصولات آنها شناسایی می‌شوند تا فرآیند صادرات به آنها آموزش داده شود و بعد با کمک قوانین حمایتی که تعیین شده است، مسیر صادرات برای آنها هموار می‌شود. این کار هم با ارائه خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها انجام می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، مالک سعیدی مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این خدمات، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری برای تولید ثروت از صادرات محصولات دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق، اقدام به حمایت از خدمات ارائه شده توسط کریدور کرده است.

به گفته وی، این حمایت‌ها مشمول محصولات با فناوری و کیفیت بالای دانش‌بنیانی‌ می‌شود. محصولاتی که با صادراتشان برای جامعه ثروت‌آفرینی می‌کنند.

سعیدی معتقد است که این کار به افزایش سرعت صادرات محصولات دانش‌بنیان و انتخاب مسیری درست برای این کار، منجر می‌شود. نتیجه آن هم شتاب گرفتن صادرات کالاهایی است که در مرز دانش به تولید رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1079618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =