حضور رئیس سازمان زندان‌ها در بند زندانیان تکفیری

‌رئیس سازمان زندان‌ها همزمان با روز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) با حضور در زندان رجایی شهر، با زندانیان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدمهدی حاج محمدی در این بازدید با حضور در بند نگهداری محکومان موسوم به تکفیری و گفتگو با آنان گفت: اسلام دین رحمت است و تاکید رسول بزرگوار اسلام بر رافت و مهربانی مسلمانان با یکدیگر است.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه اهل سنت و اهل تشیع با یکدیگر برادرند اظهار داشت: مرام و سلوک داعشی ارتباطی با آموزه‌های دینی ندارد و آنچه امروز موجب گردیده تا شما در حبس باشید اقداماتی است که برای برهم زدن نظم جامعه و امنیت مردم داشته اید.

رئیس سازمان زندان‌ها رافت اسلامی را یکی از ارکان عدالت در دستگاه قضایی کشور عنوان کرد و گفت: بیان صریح مقام معظم رهبری این است که اگر یک زندانی به بیست سال حبس محکوم شود، ولی توبه کرده و از راه خطا بازگردد ما ابایی نداریم که باقیمانده حبس او را حتی اگر ۱۹.۵ سال باشد را ببخشیم.

وی ادامه داد: وقتی کسی خطایی می‌کند باید تاوان آن را بدهد، اما می‌توان زندان را به عنوان یک داروی تلخ جهت مداوای بیماری و یا دوربرگردانی برای بازگشت از خطا دانست، در این صورت زندان به عنوان نقطه‌ای برای اصلاح روش و بازسازی آینده خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها در این بازدید صحبت‌های زندانیان را استماع و در خصوص رسیدگی به مشکلات آنان دستورات لازم را صادر نمود.

در این دیدار یکی از مددجویان که سابقه حبس در کشورهای دیگر را نیز داشت گفت: در هیچ کدام از آن زندان‌ها ما حتی نمی‌توانستیم احکام دینی را بجا بیاوریم، اما در اینجا مانند خانه خودمان زندگی می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از بخش‌های دیگر این زندان نیز بازدید و با زندانیان گفتگو نمود. از نکات قابل توجه در این بازدید صرف ناهار رئیس سازمان زندان‌ها و هیات همراه با زندانیان بود. حاج محمدی همچنین نماز مغرب و عشاء را در بند زندانیان موسوم به تکفیری اقامه کرد. این بازدید به مدت ۶ ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =