یک هفته قرنطینه سفت و سخت اجرا شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: باید یک هفته در کل کشور و به خصوص در شهرهای قرمز قرنطینه سفت و سخت اجرا شود و رفت و آمدها به شدت کنترل و از در خانه‌ها کنترل انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین محمد صالحی در خصوص افزایش شیوع ویروس کرونا و وضعیت حاد کشور، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه دورکاری کارمندان را تصویب کرده که هم‌اکنون در تهران اجرا می‌شود و برخی ادارات این مصوبه را انجام می‌دهند، اما برخی دیگر دورکاری کارمندان را اجرایی نمی‌کنند یا شاید کارمندان مایل به دورکاری نباشند. واقعیت این است که دورکاری کارمندان و تعطیلی یک یا دو هفته‌ای برخی مشاغل خیلی نمی‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند.

وی افزود: وقتی دورکاری و تعطیلی برخی مشاغل را اعلام می‌کنند همه به دنبال سفر رفتن هستند و اگر می‌خواهیم از موج چهارم و پنجم کرونا جلوگیری کنیم باید عزم جدی داشته باشیم و مانند فروردین‌ماه که رفت و آمدها به شدت کنترل می‌شد هم‌اکنون هم چند روز ورودی و خروجی شهرها را کنترل کنند و یک هفته این کنترل‌ها اعمال شود تا شیوع بیماری فروکش کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعطیل کردن مشاغل و دورکاری سبب برگزار نشدن اجتماعات نمی‌شود، بازارها همچنان باز هستند و مردم به راحتی در سطح شهرها تردد می‌کنند. تنها راه برون رفت از این مشکل، کنترل شدید تردد در شهرها و ورودی‌ها است، متأسفانه وقتی دو روز تعطیلی است موج سفرها هم آغاز می‌شود.

محمد صالحی در خصوص قرنطینه خانگی، تصریح کرد: در قرنطینه خانگی هدف بیشتر قرنطینه بیماران و کسانی است که بیماری آنان شناسایی شده است، اما ممکن است بسیاری از افراد مبتلا شده و هیچ علامتی نداشته باشند که به دلیل ناقل بودن سبب انتقال ویروس می‌شوند. بنابراین کنترل باید از در خانه اعمال شود و مانند ایام فروردین که به شدت کنترل می‌شد همان‌گونه عمل کنند. با وجود اخطارها و تذکرها برای رعایت پروتکل های بهداشتی، هنوز بسیاری از مردم این اصول را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: کنترل‌ها اگر از در خانه اعمال شود از ورود خودروها به سطح شهرها جلوگیری می‌شود و اگر کسی تخلف کرد جریمه خواهد شد. قرنطینه به طور کلی باید در شهرها اجرایی شود و متأسفانه شهرهایی هم که امروز وضعیت قرمز دارند هیچ قرنطینه‌ای در این شهرها اعمال نمی‌شود و برای مثال در استان اصفهان برخی شهرها فوق قرمز اعلام شده‌اند، اما اگر به این شهرها بروید می‌بینید تمام رفت و آمدها آزاد است، از ماسک به ندرت استفاده و اجتماعات برگزار می‌شود و هیچ کنترلی هم اعمال نمی‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، خاطرنشان کرد: بنابراین باید یک هفته در کل کشور و به خصوص در شهرهای قرمز قرنطینه سفت و سخت اجرا شود و رفت و آمدها به شدت کنترل و از در خانه‌ها کنترل انجام شود. کرونا در اوایل برای مردم عادی نبود، اما امروز عادی شده است.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1079653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =