اسناد جاسوسی آمریکا باید در کتب درسی استفاده شود

اسناد جاسوسی آمریکا که از لانه جاسوسی به دست آمد باید در کتب درسی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هنگام تسخیر سفارت آمریکا در تهران یا همان لانه جاسوسی اسناد و مدارک مهمی از جاسوسی این کشور با همدستی شاه توسط دانشجویان به دست آمد اما متاسفانه با گذشت سال‌ها از این رویداد تاریخی هنوز از این اسناد در کتب درسی و دانشگاهی استفاده نشده است.

سید محمد حسین موسوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان یک روز نیست؛ یک تاریخ است، گفت:  یک آغاز بر پایان آخرین سنگر امید استکبار جهانی برای تسلط و چیرگی بر کشور ما که به حق انقلاب دوم و انقلابی در امتداد انقلاب اسلامی نام گرفته است.

وی ادامه داد: مردم در ۱۳ آبان به جهان نشان دادند که 《آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند》یک شعار نیست یک حقیقت واقعی است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز عنوان کرد: ۱۳ آبان در تاریخ  انقلاب مرجع رخدادهای مهمی بوده است. تبعید امام خمینی(ره) به دلیل اعتراضات ایشان به رژیم ستمکار و وطن فروش شاهنشاهی به خاطر پذیرش قانون ننگین کاپیتولاسیون که سرآغازی برای شکل گیری انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: کشتار جمعی از دانش آموزان انقلابی معترض به رژیم طاغوت مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ همگی از وقایع رخ داده در ۱۳ آبان است.

موسوی با اشاره به اینکه همه رخدادهای نام برده شده یک محوریت داشته است، گفت: احیای اسلام ناب در کشور بر مبنای دفاع از حقوق مردم و مبارزه با استکبار جهانی هدف ثابت تمامی مبارزات مردم است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نه تنها از حیث تأمین امنیت کشور و ممانعت از نفوذ جاسوس‌های آمریکایی در دستگاه‌های مختلف دارای اهمیت بود، بلکه پیامی آشکار برای مستکبران  جهان داشت که دیگر ایران سلطه پذیر نیست و هیچ ابرقدرتی حق ندارد منافع خود را از ایران تأمین کند.

وی مطرح کرد: جوانان و نوجوانان یوم الله ۱۳ آبان  با رهنمودهای ولایت فقیه  درهای سفارت جاسوس آمریکا را گشودند و اسناد و مدارک مهمی از جنایت‌های این کشور را افشا کردند.

موسوی در تکمیل سخنان خود گفت:  بعد از گذشت سال‌ها از 13 آبان 1358  متاسفانه هنوز به طور شایسته به مدارک و اسناد حاصل از لانه جاسوسی پرداخته نشده و حتی در حد یک صفحه در کتاب‌های درسی ذکر نشده است.
 این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان و دانشجویان با مطالعه این اسناد با جنایات و چهره اصلی آنها آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =