تحصیل ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان خارجی به ۴۰۰ دانشجو رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور به‌منظور تبادل‌نظر و همکاری با دانشگاه مذاهب اسلامی در زمینه گسترش رشته‌های تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری  همایش منطقه‌ای و بین‌المللی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سال ۹۸ تعداد ۱۱ همایش علمی و مذهبی در  این دانشگاه برگزار شد که ششمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت به‌عنوان همایش شاخص آذر ۹۹ برگزار می‌شود.

سلطانعلی میر بیان کرد: همایش‌های رونق تولید و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  و  سلسله اجلاس نخبگان شیعه و سنی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، خاش، نیکشهر در اجرای فرمان مقام معظم رهبری درباره تولید علم و وابستگی نداشتن به نفت و ایجاد وحدت و همدلی بین مذاهب اسلامی برگزار شد.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه در  استان در راستای مهیاسازی زمینه‌های کسب علم و دانش توانسته گام‌های مؤثری را برای تسهیل ورود دانشجویان به دانشگاه و امکان ادامه تحصیل با توجه به فرهنگ‌های منطقه ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان یادآور شد: این دانشگاه با تأسیس هفت واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی و ۲۷ پردیس آموزشی در نقاط مختلف استان توانسته زمینه تحصیل نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو را در رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، پزشکی و پیراپزشکی فراهم کند.

میر با بیان اینکه تعدادی دانشجوی افغانستانی جذب کرده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان خارجی به ۴۰۰ دانشجو افزایش یابد که اگر موانع ترددی دانشجویان پاکستانی و افغانستانی مرتفع شود، شرایط برای جذب بیشتر دانشجوی خارجی مهیا خواهد بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این نشست تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از استادان اهل سنت و دانشجویان متعددی برخوردار است و امیدواریم ارتباط و تعامل بیشتری با دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهشی، برگزاری همایش‌ها و تدوین کتاب‌های درسی در زمینه‌های متعدد فراهم کنیم.

سیدمحمد حسینی، دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی توانمند و برخوردار توصیف کرد که توانسته در زمینه‌های مختلف اقدامات مؤثری  را در سطح کشور انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست از همکاری مولوی نذیر احمد سلامی عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی زاهدان، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و داوود زرین‌پور سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی زاهدان در برگزاری ششمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت  با  اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079669

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =