محکومیت حمله تروریستی به دانشگاه کابل از سوی پنج دانشگاه ایرانی

دانشجویان پنج دانشگاه ایرانی عضو شبکه دانشگاه های راه ابریشم، با صدور بیانیه ای، شهادت دانشجویان دانشگاه کابل که عضو دیگر این شبکه علمی بین المللی است را محکوم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، متن بیانیه دانشجویان به شریح زیر است:
« امروز دست کم 20 قلم پرتوان را از دست دادیم و چندین روح در طلب حقیقت را غرق در خون دیدیم. دانشجویانی که با شوق علم اندوزی چالش های کسب علم و دانش در افغانستان را بر خود هموار کرده بودند تا در این مسیر بهمقصد اعلای انسانیت برسند.

دانشجویان دانشگاه های عضو شبکه راه ابریشم (SUN) ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار این دانشجویان، مراتب همبستگی و همدردی کامل خود را با دانشگاهیان پوهنتون کابل اعلام می‌دارند و به نوبه خود این حمله مرتجعانه را محکوم می‌کنند.
این فاجعه حاصل توحش غیرانسانیی است که مرزهای اخلاق و انسانیت را زیرپا گذاشته است و در اوج ناتوانی و عجز دست به چنین رفتار ددمنشانه ای می‌زند.
در این راستا از جامعه علمی به ویژه دانشجویان سراسر جهان، فارغ از هر قوم و مذهب و ملیتی، انتظار می‌رود که انزجار خود را از چنین عملی که خلاف انسانیت و برضد حقوق اساسی یک دانشجو است اعلام دارند.


خویشتن را آدمی ارزان فروخت


بود اطلس، خویش بر دلقی  بدوخت


12 آبان 1399
»
گفتنی است دانشگاه های ایرانی عضو شبکه دانشگاه های راه ابریشم، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه گیلان، دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه شیراز هستند.



انتهای پیام/

کد خبر: 1079672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =