رواج گفتمان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جامعه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر لزوم ایجاد جریان گفتمان برای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب و اسلام در جامعه تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشست تخصصی «گفتمان نبوی» هدف از برگزاری این نشست ها را ظهور و بروز تفکرات و نگاه استادان و دانشجویان نسبت به مسائل و مباحث برشمرد و اذعان کرد: باید نقطه نظرات همگان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا ضمن رفع چالش ها، بتوان نتایج ارزشمندی را برای تعالی امور از دل این جلسات استخراج کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر لزوم ایجاد جریان گفتمان برای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب و اسلام در جامعه اظهار کرد: رواج گفتمان در هر جامعه یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن جامعه است و ارتقای سطح گفتمان نیز نشانگر ارتقای توسعه یافتگی محسوب می شود.

حجت الاسلام قاضی زاده با تأکید بر اینکه قرآن کریم بهترین معرف سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) است و خُلق و زندگی فردی واجتماعی پیامبر را به عنوان الگو معرفی می کند، توضیح داد: نیاز به الگو و مقتدا نیاز وجودی و همیشگی انسان است و خداوند متعال با تأیید این نیاز، نمونه‌های واقعی و کاملی را برای هر زمان به‌صورت فعال و زنده به انسان معرفی و در اختیار آنان قرار داده است.

 وی با بیان اینکه مسیر سعادت طی نخواهد شد مگر با داشتن یک الگو، مقتدا، راهبر و راهنما، عنوان کرد: این الگو است که با هدایتگری و روشنگری، مسیر صحیح از ناصحیح و سره از ناسره را مشخص خواهد کرد.

 شرکت کنندگان در این نشست با قرائت آیاتی از قرآن مجید مباحثی چون معجزات نبی اکرم اسلام (ص)، مقام احدیت، دلیل واسطه آفرینش بودن آن حضرت، الگو و اسوه بودن ایشان و مباحثی چون عدم اعتماد، دلایل رواج حرام در جوامع را به بحث و گفتگو گذاشتند و در انتهای این نشست محفل انس با قرآن با قرائت قاری بین المللی استان حاج عباس هاشمی برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1079674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =