آخرین اقدامات دولت برای کاهش قیمت کالاها در بازار از زبان ربیعی

سخنگوی دولت گفت: عرضه مرغ و تخم مرغ در بازار از سوی جهاد کشاورزی انجام خواهد شد که در روند قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با تاکید رهبری برای رصد و کنترل قیمت‌ها و برنامه دولت در این زمینه اظهار کرد: خوشبختانه در چند جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت، این موضوع در دستور جلسه بود. بعضی از افزایش قیمت‌ها به دلیل این است که نتوانستیم ارز را به موقع وارد کنیم کالاها دیر وارد کشور شدند و با تمهیدات انجام شده، استفاده از ارز صادراتی و تهاتر، نهاده‌هایی که روی قیمت مرغ و تخم مرغ تاثیر داشت، مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تصمیمی که در مورد گمرک گرفته شد و با ارزهای غیرنیمایی و تمهیدات بانک مرکزی، گشایشی در این زمینه صورت گرفت که بر روی قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

ربیعی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار هم جلسات خود را پیوسته برگزار می کند و تقسیم کاری هم میان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت صورت گرفته است تا زنجیره توزیع و تولید را یکجا ببریم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: عرضه مرغ و تخم مرغ در بازار سوی جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و فکر می کنم در روند تاثیر داشته باشد. با اختیارات داده شده و هماهنگی‌های صورت گرفته بخشی از مشکلات در حال مرتفع شدن است. ۲۵ هزار تن برنج ترخیص شده و ذخیره‌سازی ما وضع مناسبی دارد.

ربیعی ادامه داد: فکر ما الان به میوه و اقلام مربوط به شب عید معطوف است که امیدواریم با تلاش بانک مرکزی برای تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی و با یکپارچگی ورود، عرضه و فروش نهاده‌ها شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی با اشاره به موضوع قاچاق در مرزها، اظهار کرد: در مورد قاچاق گوسفند تصمیماتی گرفته شد. همچنین صادرات تخم مرغ متوقف شده است تا به تعادل قیمت در بازار برسیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که مصوبات ستاد مقابله با کرونا ضمانت اجرایی ندارد، گفت: تصمیمات ستاد ملی کرونا الان معطوف بر چگونگی اجراست و اجرای آن بر عهده قرارگاه گذاشته شده است. استان‌ها هم در همین حالت هستند. در مورد پاساژها و مراکز ۲، ۳ و ۴ کنترل‌ها در حال انجام است و ضمانت اجرا نیز دارد. گزارشی داریم که میزان تعطیل‌ها و برخوردها چقدر بوده است.

وی ادامه داد: ما فقط در یک مورد با احتیاط برخورد می‌کنیم و آن هم کسانی هستند که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند. که در این مورد هم بحث‌ها انجام شده و در مترو و اتوبوس با نظارت در حال اجرا است. فقط در برخی مراکز عمومی که در مسیر خانه به خانه، افراد استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند نیز سعی می‌کنیم به شکلی که درگیری پیش نیاید نظارت‌ها را انجام دهیم.

ربیعی درباره اقدامات مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و مشارکت دولت در این زمینه، گفت: ما در ارتباط با این طرح یک لایحه کامل تقدیم مجلس کردیم و انتظار این بود که از همان برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده می‌شد و به کار کارشناسی احترام می‌گذاشت. ممکن است برخی از دیدگاه‌های دولت هم در کار مجلس لحاظ شده باشد اما مصر به رعایت کلیت آن لایحه هستیم چرا که نحوه نظارت و شفافیت و حقوق مردم در آن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که برخی می‌گویند شورای عالی امنیت ملی اجازه قرنطینه را نمی‌دهد، تصریح: اساسا شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه ای در مورد تعطیل و قرنطینه و یا عدم قرنطینه و به طور کل موضوع کرونا نداشته است. شورا تنها یک مصوبه تشکیل ستاد ملی کرونا را داشته است و این موضوع صحت ندارد ‌و شایعه است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ارزی کشور اظهار کرد: ما باید بپذیریم که مثل سال‌های قبل نیستیم و فشار تحریم باعث شده که مثل گذشته در کشور ارز نداشته باشیم. اما تلاش ما این است که تأمین ارز را برای ادامه زندگی مردم و تامین کالاها پیگیری کنیم.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ایران در تست بالینی داروهای کرونا مشارکت دارد و صحت این ادعا، تصریح کرد: چنین نیست که این داروها را کشوری برای آزمایش به ما داده باشد. ما اکثر داروها را خودمان تولید و تنها ۳ درصد را وارد می‌کنیم. پس اینکه کشوری به ما برای آزمایش دارو بدهد، درست نیست و سازمان بهداشت جهانی هم به کشوری برای آزمایش دارو نمی‌فرستد.

سخنگوی دولت ادامه داد: بحث این است که پزشکان برای مقابله با کرونا داروهای مختلفی را تجویز می‌کنند که بخشی از شبکه درمان و بخشی از بازار آزاد تهیه می‌شود و آن همکاری ما با سازمان بهداشت جهانی این بوده که اثر داروها بر افرادی که استفاده می‌کنند، گزارش و به سازمان بهداشت جهانی ارائه شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1079741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =