خروج ۷۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد ۵۵۰ هزار فرصت شغلی در سه سال نخست برنامه توسعه کشور توسط کمیته امداد گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، ۸۰۰ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدمرتضی بختیاری با حضور در شورای زکات استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت سالگرد درگذشت مرحوم حاج  حبیب‌الله عسگراولادی افزود: کمیته امداد در دوره‌های گذشته منشا خدمات زیادی بوده و با روحیه جهادی همین مسیر را طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با نفس پاک امام راحل(ره) تاسیس شد، ادامه داد: خدمات ارزنده این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان، با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب تداوم داشته است.

رئیس کمیته امداد اعتماد مردمی را مهمترین سرمایه این نهاد دانست و تاکید کرد: امروز به لطف خدا و پاکدستی مدیران و کارکنان، اعتماد مردم به کمیته امداد در سطح بالایی و باید قدردان این سرمایه گران‌قدر باشیم.

بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی نیازمندان سرلوحه فعالیت‌های کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سه بخش اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی انجام می‌شود و از زمان آغاز فعالیت‌های اشتغال‌زایی در امداد، تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار خانواده به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

وی با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان ولی فقیه و استانداران در سراسر کشور از کمیته امداد، اظهار کرد: امسال با حمایت‌های دولت، مجلس و شبکه بانکی ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان این برنامه، ۸۰۰ هزار فرصت شغلی راه‌اندازی شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم کمیته امداد را یادگار بی‌نظیر امام راحل (ره) خواند و گفت: همه باید از نهاد کمیته امداد، این امانت بزرگ که از بدو تاسیس تاکنون خدمات ارزشمندی ارایه کرده است، صیانت کنیم.

وی اقدامات کمیته امداد در مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانواده‌های محروم را قایبل تقدیر عنوان کرد و افزود: کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در دوران مبارزه با کرونا خوش درخشیده است و مردم خدمات ارزنده و فداکاری‌های این نهاد را فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم بر نقش موثر خیران در همراهی با کمیته امداد تاکید کرد و ادامه داد: مردم آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۲ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد ارائه کرده‌اند که قدردان این مردم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی  به نقش زکات در رفع محرومیت خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: زکات ارزش بالایی در آموزه‌های دینی ما دارد و اگر اهتمام جدی شود، گره‌های بزرگی را باز می‌کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1079746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =