واکنش سید حسن خمینی به توهین به پیامبر اسلام(ص)

همزمان با هفتاد و سومین سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال احمر، دبیرکل و معاونان جمعیت هلال احمر با حضور در حسینیه جماران با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، همزمان با هفتاد و سومین سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال احمر، دبیرکل و معاونان جمعیت هلال احمر با حضور در حسینیه جماران ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم طی سخنانی گفت: در ایام ولادت پیامبر(ص) هستیم؛ که یک اتفاق بسیار بزرگ در تاریخ جهان است‌. اما این روزها بیش از هر زمان دیگری لازم است انسان نسبت به شخصیت بی نظیر پیامبر اسلام ابراز ارادت کند، جا دارد که خدمت آن بزرگوار عرض ادب و احترام کنیم و از آنچه که در دنیا نسبت به شخصیت پیامبر(ص) می گذرد، اعلام انزجار داشته باشیم.

یادگار امام یادآور شد: واقعیت این است که پیامبر(ص) در طول تاریخ کم مورد تهمت قرار نگرفتند و کم توهین نشدند. به بیان ها و زبان های مختلف هم در روزگار خودشان آزار و اذیت زیاد دیدند و هم بعد از او طبیعتا هرکس با اساس اسلام و تمدن اسلامی و نظام های دینی مشکل داشته، شخصیت پیامبر(ص) را مورد هجوم قرار داده است.

وی ادامه داد: این امر کمتر اتفاق افتاده که کسی توهین به پیامبر(ص) که توهین مستقیم به بیش از یک میلیارد نفر مسلمان است و باعث آزار آنها می شود، را تحت عناوین زیبایی مثل «آزادی بیان» بپوشاند.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: این ستیزه نهایتا به نفع آزادی بیان تمام نخواهد شد و نزاع دروغینی که بین آزادی بیان و حفظ حرمت پیامبر(ص) شکل داده اند، باعث لطمه دیدن عنوان آزادی بیان می شود و کسانی که پشت این توهین، نقابی به نام آزادی بیان را قرار داده اند، دانسته یا ندانسته به مفاهیم انسانی لطمه می زنند و الّا چه کسی است که به مقدسات و احساسات یک میلیارد انسان، بی توجهی کند و خودش را دارای کرامت انسانی جلوه گر کند؟!

وی افزود: بدتر از آن حمایت غلط گروهی است که ممکن است در ظاهر بگویند این حرف ها را قبول نداریم ولی عملا از آن دفاع می کنند. این هم اشتباهی است که آتش خشم را فروزان تر و جهان را به جهالت نزدیک می کند.

یادگار امام اظهار داشت: اگر نتوانیم بر بیان صاف و پاک متکی باشیم، جهان آشفته تری را خواهیم داشت. لذا قبل از هرچیز لازم است نسبت به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام عرض ارادت کنیم و میلاد آن بزرگوار را به همه جامعه انسانی تبریک بگوییم و نسبت به شخصیت کم مثال و بی مانند پیامبر(ص) سر تعظیم فرود بیاوریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =