آهن به سوخت قابل بازیافت تبدیل می شود!

یک کارخانه تولید نوشیدنی در آلمان در اقدامی بی سابقه از آهن به عنوان سوختی پاکیزه و قابل بازیافت استفاده کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از نیواطلس، در بسیاری از صنایع از فرایندهای گرمادهی شدید و سریع استفاده می‌شود که این کار نیازمند مصرف سوخت‌های فسیلی فراوان است. آلمانی‌ها برای یافتن سوخت جایگزین پاکیزه و قابل بازیافت ابتکاری منحصر به فرد به خرج داده و از آهن استفاده کرده‌اند.

آهن یادشده در قالب پودر به کار گرفته می‌شود و گرم شدن و ذوب سریع آن در دمای بالا فرایندی کم هزینه، سریع و ایمن است. گرم شدن پودر آهن موجب اکسیده شدن آن می‌شود. اما طی این روند هیچ کربنی در محیط اطراف متصاعد نمی‌شد و اکسید آهن برجای مانده به سادگی قابل پاکسازی است.

نکته مهم این است که اکسید آهن به دست آمده را می‌توان برای تولید مجدد پودر آهن به کار گرفت و این کار با استفاده از جریان برق امکان پذیر است. لذا در این روند هم آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌شود. در صورتی که تولید برق با استفاده از صفحات خورشیدی یا توربین‌های بادی انجام شود، کل این فرایند منجر به تولید هیچ کربنی نمی‌شود. در واقع اهن در این فرایند به عنوان باتری پاک عمل می‌کند.

شرکت تولید نوشیدنی که از این فرایند استفاده کرده می‌گوید می‌توان از آن برای تأمین انرژی لازم به منظور تولید ۱۵ میلیون شیشه نوشیدنی درسال استفاده کرد. بنابراین انتظار می‌رود بسیاری از صنایع دیگر هم از این ابتکار عمل استقبال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =