طول شبکه ریلی ایران ۱۶ هزار کیلومتر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌برداری از هفت پروژه زیرساخت ریلی در دست اجرا، طول شبکه ریلی ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۶هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز عملیات ریل‌گذاری چابهار – زاهدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وعده رئیس‌جمهور مبنی بر اتصال پنج استان به شبکه ریلی محقق شد و هر پنج استان به این شبکه متصل شده‌اند، گفت: هفت پروژه دیگر در دست اقدام داریم که پروژه چابهار – زاهدان یکی از آنهاست و امروز از سمت چابهار ریل‌گذاری آغاز شده است. سه ماه قبل نیز ریل‌گذاری این مسیر از سمت زاهدان شروع شده بود.

وی پروژه دیگر را راه‌آهن خواف - هرات عنوان و اظهار کرد: این پروژه نیز دو هفته آینده با حضور مقامات ارشد ایران و افغانستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های ریلی دیگر در دست اجرا را پروژه‌های یزد – اقلید، میانه – اردبیل، همدان – سنندج، رشت – بندر تاشکند و اصفهان – شهرکرد عنوان کرد و گفت: این هفت پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، طول شبکه ریلی از ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فعلی به ۱۶ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

به گفته وی، شرکت راه‌آهن تفاهمنامه‌های متعددی را با شرکت راه‌آهن کشورهای همسایه امضا کرده تا شبکه ریلی ایران به شبکه‌های منطقه‌ای متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره علت توقف پروژه فرودگاه چابهار گفت: شهر فرودگاهی چابهار از پروژه‌های ملی محسوب می‌شود و مشکلات آن در حال رسیدگی است؛ این مشکلات به صورت کارشناسانه بررسی شده و برای آنها راه‌حل ارائه خواهد شد.

اسلامی درباره بازدید از حاشیه‌نشینی در چابهار خاطرنشان کرد: بزودی مشکل حاشیه‌نشینی را از چهره چابهار خواهیم زدود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =