«کارگروه تحول کرسی‌های آزاد اندیشی» در واحد بندرعباس راه‌اندازی شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: خوشبختانه در واحدهای دانشگاه آزاد، رقابتی سالم در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی شکل گرفته است؛ به همین دلیل سعی کرده‌ایم که با راه‌اندازی «کارگروه تحول کرسی‌های آزاداندیشی»، در زمینه تبیین موضوعات نوعی بازنگری داشته باشیم.

محمود صباحی زاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت فعالیت‌های فرهنگی ما برای سال تحصیلی جدید، سیاست گذاری، حمایت، نظارت و ارزیابی است؛ در همین راستا نیز فرآیند تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی را از طریق افزایش تبلیغات و جذب مخاطب تسهیل خواهیم کرد.

وی افزود: افزایش تشکل‌های دانشجویی و توسعه نشریات دانشجویی نیز از دیگر اولویت‌های ما برای سال تحصیلی جدید خواهد بود؛ درواقع به دنبال این هستیم که بخش اعظمی از کارهای فرهنگی را به دانشجویان واگذار کنیم تا آن‌ها فرصت پرورش و کشف استعدادهای خود را داشته باشند.

صباحی زاده ادامه داد: موضوع امیدآفرینی، خودباوری و تقویت روحیه استکبار ستیزی همچنین به کارگیری فعالان و تشکل‌های دانشجویی در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس قرار گرفته است. سعی ما بر این است که در این راستا، استعدادها و ظرفیت‌های مختلف را شناسایی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی تصریح کرد: برگزاری جلسات جداگانه با شورای مرکزی و اعضای کانون‌های دانشجویی با هدف تبیین و آموزش روش‌های برنامه ریزی فرهنگی و ارائه برنامه‌های تخصصی در این حوزه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است که به طور منظم انجام می‌شود.  

وی درباره توسعه و ترویج کرسی‌های نظریه پردازی و آزاداندیشی گفت: خوشبختانه در واحدهای دانشگاه آزاد، یک رقابت سالم در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی شکل گرفته است؛ به همین دلیل سعی کرده‌ایم که با راه‌اندازی «کارگروه تحول کرسی‌های آزاد اندیشی»، در زمینه تبیین موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی نوعی بازنگری داشته باشیم تا از پرداختن به موضوعات تکراری جلوگیری شود. در این کارگروه، به شناسایی موضوعات مورد نیاز کشور و جامعه با حضور نمایندگان دانشجویان می‌پردازیم.

صباحی زاده اضافه کرد: علاوه بر کرسی‌های نظریه پردازی، توسعه برگزاری کرسی‌های ترویجی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم؛ هفته گذشته کرسی ترویجی با موضوع «آموزش رحمت محور» برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان و استادان قرار گرفت. با این اوصاف اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله جدی وجود دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بندرعباس در ادامه با اشاره به توسعه و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته، فرآیند بهسازی و تعمیر خوابگاه دانشجویی واحد بندرعباس با هزینه بالغ بر 250 تا 300 میلیون تومان به پایان رسیده است. البته درحال حاضر باتوجه به شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا، امکان پذیرش دانشجو در این خوابگاه را نخواهیم  داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوابگاه دانشجویی واحد بندرعباس درحال حاضر آمادگی دارد تا هر کدام از دانشجویان رشته پرستاری که مشغول گذارندن دوره کارآموزی خود در بیمارستان‌ها هستند، در یکی از اتاق‌های این خوابگاه اسکان داده شوند. البته تاکنون هیچ کدام از دانشجویان برای اقامت و اسکان در خوابگاه درخواست نداده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =