سعادتمند: با نادری غیرحرفه‌ای 10 میلیارد قرارداد بستند

مدیرعامل سابق استقلال با حضور در برنامه تلویزیونی صحبت های جنجالی را مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال با حضور در برنامه تلویزیونی، درخصوص اتفاقات پیش آمده در طول دوران مدیریتش در این تیم سخن به زبان آورد.

سعادتمند پس از صحبت در درباره رزومه کاری و مدارک تحصیلی اش، گفت: زمانی که من به استقلال آمدم، مدیر یکی دو روزه نبودم. استقلال و فوتبال ایران آدم سالم و کاربلد نمی خواهد. بلکه یک آدم سهم خواه می خواهد که عضو یک باند باشد. من عضو هیچ باندی نبودم و نیستم. فردی مانند آقای دادکان همینگونه است و اکنون بیکار است.

وی ادامه داد: من به صورت نیم پله بالا آمدم. من سال گذشته رئیس هیئت مدیره استقلال بودم و استعفا دادم چرا که شرایط مهیا نبود. مجددا بودن لابی و خواهش، به استقلال آمدم چرا که از من این را خواستند.

من بر اساس مصوبه هیئت مدیره به ایتالیا رفتم

سعادتمند در رابطه با علت سفرش به ایتالیا گفت: در بند اول بیانیه هیئت مدیره محترم نوشته بود سفر سعادتمند به ایتالیا نا به هنگام بوده است. در بند 7 صورتجلسه تاریخ 6 مرداد 99 یعنی دقیقا یک ماه قبل از دربی مقرر شد بنده برای مذاکره با استراماچونی جهت توافق و کسر مبالغ شکایت در فیفا در کوتاه ترین زمان ممکن به ایتالیا سفر کنم.
وی در مورد اینکه گفته می شد خلیل زاده با این سفر مخالف بوده است، گفت: امضای ایشان در زیر این صورت جلسه وجود دارد و حتی از اعضای هیئت مدیره گفتند به خاطر آشنایی در وزارت امور خارجه، سعی می کنند سفر من را به ایتالیا هماهنگ کنند.

وی گفت: در این زمینه تمامی هماهنگی ها میان وزارت ورزش و امورخارجه انجام شد تا ما 5 روز بدون قرنطینه به ایتالیا سفر کنیم و از یک ماه قبل این موضوع هماهنگ شده بود. چرا که ما نمی توانستیم 14 روز در قرنطینه بمانیم. من حتی در این زمینه به حراست وزارت ورزش نیز نامه دادم و این سفر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد.

چرا استراماچونی از گرفتن تخفیف به یکی از گزینه های استقلال تبدیل شد؟

سعادتمند در مورد اینکه چرا مذاکره با استراماچونی از گرفتن تخفیف به یکی از گزینه های استقلال تبدیل شد، پاسخ داد: ما یک پرونده باز در مورد استراماچونی در فیفا داریم که یک بند آن خیلی خطرناک است. آن مورد این است که علاوه بر موظف شدن استقلال به پرداخت حقوق 2 ساله این سرمربی، باید ماهانه 10 هزار دلار و 5 درصد روزشمار به وی پرداخت شود و در انتهای این بند آمده است که تمام این پرداختی ها باید ظرف 7 روز انجام شود. این بند یعنی عملا باشگاه نیم تواند به دادگاه CAS شکایت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در پایان این قرارداد آمده است که باشگاه استقلال رضایت کاملش را از این بند اعلام می کند و هیچ اعتراضی به آن ندارد. این بند در قرارداد استراماچونی در ایران وجود ندارد ولی در ایتالیا متوجه شدیم این بند در قرارداد است. ما پس از مذاکره با استراماچونی، متوجه شدیم وی و پاستورلو مدیربرنامه اش به بازگشت به ایران علاقه مند هستند.

وی گفت: استرا راضی بود با مبلغ یک میلیون و 700 هزار دلار به ایران بازگردد. یعنی 700 هزار دلار برای طلبش از سال گذشته و یک میلیون نیز برای قرارداد یک ساله اش دریافت کند.

آمدن استراماچونی، 28 میلیارد سودآوری برای استقلال داشت

سعادتمند در پاسخ به این سوال که در آن زمان منع به کارگیری سرمربی خارجی وجود داشت، دلیل این کار چه بود، گفت: من نسبت به این قانون حرف دارم چرا که ما با استرا قرارداد 2 ساله داشت. این قانون خوبی است چرا که رقم زیادی بابت نوسانات ارز پرداخت نشود ولی دقیقا برای استراماچونی این موضوع برعکس بوده است. چرا که اگه استرا به ایران می آمد، چیزی در حدود 28 میلیارد تومان از خسارت مالی جلو می افتادیم.

سعادتمند گفت: ما برای تخفیف به ایتالیا رفتیم و حتی به تیم ایتالیایی گفتیم که چنانچه فرهاد مجیدی در جام حذفی و لیگ قهرمانان نتایج خوبی کسب کند، ما تغییری در کادرفنی ایجاد نمی کنیم و تنها طلب استراماچونی را می پردازیم.

من با مجیدی هیچ زاویه ای نداشتم

مدیرعامل سابق استقلال در مورد علت رسانه ای شدن مذاکره با استراماچونی گفت: زمانی که من در پرواز ایتالیا حضور داشتم، در همان فرودگاه تهران از من پرسیدند برای بازگشت استراماچونی می روم؟ در آن دعوت نامه اسم من ذکر شده بود و من نمی توانستم به این سفر نروم.

وی در مورد زاویه داشتن او با مجیدی گفت: از روز اول به مجیدی گفته بودند که سعادتمند برای برکنار کردن مجیدی آمده است در حالیکه واقعا اینگونه نبوده است. من به مجیدی علاقه مندم و او را دوست دارم و به هیچ وجه با او زاویه ای نداشتم. من در امور مدیریتی کارم را انجام داده ام. هیئت مدیره به من دستور داده است برای تخفیف به ایتالیا بروم.

نگذاشتند استراماچونی و نوری به استقلال بیایند

سعادتمند درباره مذاکرات با الکس نوری توضیح داد: پس از اینکه ما پاسخمان را مبنی بر منتفی شدن حضور استراماچونی دیدیم، به سراغ الکس نوری رفتیم. اولین سوال ما از او این بود که آیا پاسپورت ایرانی دارد یا نه. حتی متوجه شدیم خانواده وی از قدیم استقلالی هستند و چند ویدیو کال با وی داشتیم.

وی گفت: نماینده نوری از آلمان به ایران آمد و با او دیدار کردیم و حتی پیش نویس قرارداد نوری را نوشته بودیم. اجازه بدید بعدها این موضوع را اعلام کنم که چه کسی مانع از حضور نوری در استقلال شد. من به ضرس قاطع می گویم که هرگز با ذهن هوادار بازی نکردم. چه در مورد استراماچونی و نوری افرادی نگذاشتن او به استقلال بیاید.
سعادتمند در مورد جریان پفک آبی گفت: قرارداد ما با مینو این بود که 3 درصد از فروش محصولات آنها به باشگاه برسد که اگر این اتفاق رخ می داد، باشگاه بی نیاز می شد. تماس هایی گرفته شد که این قرارداد ثبت نشود.

او ادامه داد: چهار جلسه فوق العاده در مورد مطالبات شفر با اعضای هیئت مدیره برگزار کردیم. در مورد مطالبات بویان، هیئت مدیره حتی یک دلار هم نداد. 335 هزار دلار را من پرداخت کردم که مقداری از فیفا و مقداری از توانمندی خودمان توانستیم آن را پرداخت کنیم.

وی گفت: پرداخت نشدن مطالبات شفر را به گردن من انداختن در حالیکه باید تا فروردین این کار انجام می شده است ولی من پس از این زمان به استقلال آمدم. ما 4 دعوت نامه اعلام وضعیت فوق العاده به اعضای هیئت مدیره دادیم و در مورد نحوه تأمین بدهی های ارزی و ریالی اعلام کردیم ولی در این جلسات حضور پیدا نکردند که تاریخ آن برای مرداد ماه است.

قرارداد هیچ بازیکنی بالای 5 میلیارد نیست

وی درباره اینکه گفته می شود او عامل افزایش رقم قرارداد بازیکنان بوده است، گفت: ما 5 بازیکن جدید گرفتیم که 3 مورد آن زیر یک و نیم میلیارد تومان است و 2 مورد آن زیر 4 میلیارد تومان است. مثلا رقم قرارداد داریوش شجاعیان 3 میلیارد تومان است. می گویند که من قرارداد نجومی 8، 10 و 15 میلیاردی بسته ام که دروغ محض است. با تمام بازیکنان تماس بگیرید که قرارداد کدام مورد آنها بالای 5 میلیارد است؟

وی گفت: می گویند قرارداد فلان بازیکن 11 میلیارد تومان است. خب این مبلغ برای دو سال است. شاید سال بعد همان بازیکن را این رقم بفروشیم. قرارداد شیخ دیاباته 535 هزار دلار است که سال گذشته قرارداد بسیار خوبی با وی بسته شده است. اکنون چون نرخ دلار بالا رفته باید مبلغ زیادی به وی پرداخت شود.

وی درباره مذاکره با بازیکنان در هتل گفت: آن هتل، دفتر کارگزار ما بود. دوستان جوری این مسئله را مطرح کردند که انگار ما آنجا را کرایه کرده بودیم که باشگاه یک ریال هم بابت آنجا پرداخت نکرد. در حالیکه آنجا توسط کارگزار مهیا شده بود. این در حالی است که 3 باشگاه دیگر آنجا حضور داشتند. اگر قرارداد بستن در هتل بد است، چرا خودشان آقای نادری را به قزوین برده و با او قرارداد بسته آن هم بدون اینکه از باشگاه بلژیکی قرارداد بسته شود؟

با 10 میلیارد در قزوین با نادری قرارداد بستند

وی گفت: من از دوستان می خواهم شفاف صحبت کنند و بگویند که قرارداد آقای نادری چقدر است؟ رقم قرارداد نادری 10 میلیارد و شاید هم بیشتر از آن باشد. کسانی که قرارداد نجومی را به من منتسب می کنند، خودشان قرارداد نجومی بستند. در بستن قراردادها من با هیچ ایجنت یا دلالی مذاکره نکردم.

او ادامه داد: همه می توانند شهادت دهند که نزدیک بود دلال ها به تیم نفوذ کنند ولی من مانع این کار شدم. مثلا با بازیکنی که مدنظر ما بود مذاکره کردیم ولی دلال آن بازیکن می گفت باید این بازیکن دیگر را در کنار آن فرد بگیرید که ما از خرید آن بازیکن منصرف شدیم. که آن بازیکن راهی یک تیم تهرانی شد.

وی درباره قرارداد وریا غفوری که گفته می شود مبلغ آن 5 میلیارد است، گفت: وریا از دو سال قبل یک و نیم میلیارد تومان طلب داشته است و چاره ای نداریم آن را روی قرارداد سال جدید بیاوریم. وقتی که بازیکن مطالباتش را می خواهد، مجبوریم که آن را به قرارداد جدیدش اضافه کنیم.

چشمی گفت خانواده اش نمی گذارند به ایران بیاید

سعادتمند در مورد جدایی روزبه چشمی گفت: روزبه قبل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با من صحبت کرد. وی گفت خانواده من قطر است و تلاش می کنم آنها را راضی کنم به ایران بیایم. او به من گفت که تمام تلاشش را در آسیا می کند ولی خواهش کرد به او اجازه دهیم در صورتی که خانواده اش راضی نشدند، از تیم جدا شود.
وی گفت: من به جای چشمی، با مرادمند قرارداد بستم که مبلغ قراردادش با رضایت نامه، نزدیک 5 میلیارد است. چشمی با تیم قطری 900 هزار دلار قرارداد بست و خانواده اش نمی خواهند به ایران بیاید و ان شالله سال بعد به ایران بیاید. ما در پست روزبه مرادمندی را گرفتم که باشگاه های رقیب با رقم های 2 ، 3 برابر او را می خواستند که او را با رقم متعادل آوردیم.

سه اشتباه بزرگ در استقلال مرتکب شدم

سعادتمند در مورد انتشار آن کلیپ پس از حذف استقلال از آسیا گفت: من سه اشتباه بزرگ مرتکب شدم. اشتباه اول من این بود که شرط من برای حضور در استقلال این بود که یک سری اختیارات داشته باشم و پس از یک ماه این اختیارات به من داده نشد. اشتباه دومم این بود که به خیلی ها در باشگاه اعتماد کردم ولی متاسفانه پاسخ مثبتی از آن نگرفتم.

وی ادامه داد: اشتباه سوم من آن مصاحبه درباره بحث جریانات فرودگاه و قلیان بود. البته همان شب با وریا تماس گرفتم و از او و تمام بچه های تیم عذرخواهی کردم. من به عنوان پدر خانواده باید این اتفاق را مدیریت می کردم و این 3 اشتباه را در طول دوران مدیریتیم مرتکب شدم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =