شورای عالی انقلاب فرهنگی حمله به دانشگاه کابل را محکوم کرد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به دانشگاه کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از استادان و دانشجویان این دانشگاه شد را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛‌دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به دانشگاه کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه شد را محکوم کرد.

دور بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت غیر انسانی و تروریستی دانشکده حقوق دانشگاه کابل و شهادت دست کم ۲۲ نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در این حادثه تلخ که اکثریت‌ آنها از استادان عالیقدر و دانشجویان گرامی این دانشگاه بودند، موجب تاسف و تاثر ملت بزرگ ایران و بویژه جامعه دانشگاهی شد.

در این بیانیه مطرح شده است: در حال حاضر تروریسم چالش و تهدیدی بزرگ علیه امنیت و صلح در جهان، و بر هم زننده نظم جهانی است که پهنه وسیعی از دنیا، از اروپا تا آفریقا و آسیا به ویژه کشورهای اسلامی مانند سوریه، فلسطین، یمن، عراق، پاکستان و افغانستان را در برگرفته است و متاسفانه  به کرات شاهد چنین جنایات تروریستی و افراط‌گری هستیم که نتیجه آن خسارات عظیم انسانی، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و به وجود آمدن موانع بزرگ در پیشرفت این کشورها است.

در بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: این جنایت و دیگر جنایات تروریستی مشابه هیچ تناسبی با مبانی ادیان الهی ندارد، بلکه سوء استفاده از مقدسات ادیان و ایجاد اختلافات مذهبی و بوجود آوردن تنش، درگیری و جنگ در کشورها، به خصوص کشورهای اسلامی است و همگی در راستای منافع مبتنی بر فروش سلاح و به دست آوردن نفع و سود بیشتر از رقابت‌های تسلیحاتی بوده و علت اصلی غالب تنش‌ها و ناامنی‌ها در دنیا می‌باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حمله به دانشگاه که محل تحصیل علم، اندیشه و تفکر است و کشتن دانشجویان مظلومی که شاید هدفی جزء نجات و تعالی افغانستان و ساختن کشوری مقتدر و سربلند در سر نداشتند، نشان دهنده عجز و ناتوانی تروریسم در برابر اراده خلل ناپذیر  ملت‌های مسلمان و علی الخصوص ملت بزرگ افغانستان که مبتنی بر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی بوده، است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت شریف افغانستان و بازماندگان این حادثه ناگوار به‌ویژه جامعه دانشگاهی آن کشور ومحمد عثمان بابری رئیس دانشگاه کابل اعلام می‌دارد و امیدوار است با همکاری تمام کشورهای اسلامی شاهد از بین رفتن تروریسم و افراطی گرایی در کل دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه و همچنین تحکیم و تقویت صلح، ثبات و آرامش در جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =