آذربایجان شهدای خود را با نوای یا حسین(ع) به خاک می سپارد

فعال رسانه‌ای جمهوری آذربایجان با بیان اینکه آذربایجان شهدای خود را با نوای یا حسین (ع) به خاک سپرده است، افزود: با این اقدام مشتی بر دهان دشمن زده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فعال رسانه‌ای جمهوری آذربایجان در این سمینار به اقدام شایسته ایران برای برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ایران همواره در کنار ملت و دولت جمهوری آذربایجان است.

نسیمی عسگراوف تاکید کرد: بی شک نباید چنین رویدادهای علمی متوقف شود و لازم است در جمهوری آذربایجان هم برگزار شده و تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه قره باغ خاک اسلام و متعلق به آذربایجان است، اضافه کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز این موضوع مطرح شده است و ایشان بارها به این مهم تاکید داشتند.

فعال رسانه‌ای جمهوری آذربایجان تاکید کرد: قره باغ حق شرعی و حقوقی جمهوری آذربایجان است و مطابق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حفظ سرحدات هر سرزمینی ضروری است.

عسگراوف با بیان اینکه آذربایجان شهدای خود را با نوای یا حسین (ع) به خاک سپرده است، افزود: با این اقدام مشتی بر دهان دشمن زده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان خاک اسلام است، ادامه داد: لازم است ارتباط ایران و آذربایجان مستحکم‌تر باشد و ما انتظار داریم که ایران، یاریگر سربازان ما که برای حق می‌جنگند، باشد.

فعال رسانه‌ای جمهوری آذربایجان با اشاره به کمک های متعدد ایران به ملت‌های مستضعف افزود: دشمنان به دنبال به هم زدن روابط ایران و آذربایجان هستند و لازم است با هوشیاری با چنین موضوعی مقابله شود.
عسگراوف تاکید کرد: ملت آذربایجان هم باید هوشیار باشند و بابصیرت دوست و دشمن خود را تشخیص داده و نگذارند حق جای باطل را بگیرد.

سرزمین اعتقادی ما را تکه تکه می‌کنند

فعال رسانه‌ای ترکیه حاضر در این مراسم نیز در ادامه تاکید کرد: مشکل قره باغ می‌تواند تهدید امنیت ملی و منافع ملی باشد. این موضوع برای ایران، گرجستان و ترکیه اهمیت دارد و تهدید مهمتر این است که مسلمانان باید همراه هم باشند. 

این فعال رسانه‌ای اظهار داشت: نگاه ما به مسئله امنیت ملی است و از سویی در هر گوشه‌ای مسلمانی دچار مشکل است، این مشکل مربوط به تمامی مسلمانان است.

ابولوف با اشاره به اهمیت جغرافیای اعتقادی تاکید کرد: اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم، یعنی به مشکلات برادران مسلمان در افریقا یا آسیا توجهی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تشابه موضوع قره باغ و فلسطین گفت: همچنان که برای آزادسازی خاک فلسطین تاکید داریم باید به آزادسازی قره باغ هم تاکید داشته باشیم.

فعال رسانه‌ای ترکیه با اشاره به اینکه مسلمانان یک امت واحد هستند، اضافه کرد: در چنین فضایی لازم است به مشکلات مسلمانان توجه کنیم و از هر فتنه و تفرقه خود را مصون کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1079824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =