ضروت بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی برای تبلیغ فرهنگ و هنر اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: هرچند شیوع ویروس کرونا، امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را در قالب مراسم حضوری سلب کرده اما تلاش کنیم از فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی نهایت بهره را در تبلیغ فرهنگ و هنر اسلامی ببریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن داوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) و سرسلسله جنبان مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع)، اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)  را محکوم کرد و گفت: دشمنان اسلام همواره تلاش کرده‌اند مبلغ اسلام‌هراسی باشند و بروز رفتارهای هتاکانه، آن هم توسط مدعیان دروغین آزادی بیان و حقوق بشر نشان‌دهنده ترس و وحشت از گسترش اسلام است.

حسن داوری افزود: هفته وحدت نماد وحدت و همدلی مسلمین است و همه ما باید تلاش کنیم رهرو راستین پیامبر عظیم‌الشان و عامل به سیره نبوی باشیم.

وی با اشاره به  بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب یادآورشد؛ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرموده اند: «نکته‌ مهمّی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی می‌کنند که از نظر ظرفیّت‌های طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است.»؛ بنابراین در این کشور سرشار از ظرفیت و استعداد، همه باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها به فعل تبدیل شوند و در واقع مراکز علمی و دانشگاهی کانون به فعلیت رساندن استعدادهای انسانی هستند.

تلاش برای تربیت دانشجوی انقلابی، مؤمن، متعهد و ماهر

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: استادان و کارکنان این واحد آموزشی تمام همت خویش را در راستای تربیت دانشجوی انقلابی، مؤمن، متعهد و ماهر به‌کاربندند.

داوری با یادآوری رخدادهای ۱۳ آبان بیان کرد: ۱۳ آبان یادآور ایثار، شجاعت و شهادت طلبی دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام است و اهمیت آن انقدر والاست که حضرت امام(ره) آن را انقلاب دوم خطاب فرمودند. اهمیت حوادث و رخدادهای آبان استادان، دانشجوبان، وعاظ و مبلغان را مکلف می‌کند  که در تبلیغ و تبیین  آن مساعی خود را به کار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با تأکید بر ضرورت انجام  اقدامات فرهنگی و اجرای برنامه‌های متناسب با مناسبت‌های شمسی و قمری گفت: هرچند شیوع ویروس کرونا، امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را در قالب مراسم حضوری سلب کرده اما تلاش کنیم از فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی نهایت بهره را در تبلیغ فرهنگ و هنر اسلامی ببریم.

داوری با قدردانی از استادان فعال و برتر این واحد دانشگاهی عنوان کرد: نقش استادان در تربیت نسل جوان بسیار مهم است؛ زیرا علاوه به ارائه محتوای آموزشی، نقش الگویی استادان بر دانشجویان اثرگذار است، پس باید از فرصت ارتباط با دانشجو در راستای معرفی الگوهای انسانی و اخلاقی بهره گرفت.

وی، فرهنگ اسلامی را در مقابل فرهنگ‌های غربی بسیار اثربخش و غنی معرفی کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم مبلغان شایسته فرهنگ اسلامی، ایرانی باشیم و اجازه ندهیم بیگانگان از خلأهای موجود سوءاستفاده کنند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مجازی را خواستار شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1079854

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =