بارش باران و کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی استانها

مدیرکل بیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی بارش باران در برخی استانها، گفت: دمای هوا در برخی مناطق کشور بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۱۶ آبان) سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب کشور فعال است، اظهار کرد: طی فردا (۱۷ آبان) گستره فعالیت این سامانه به مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده می‌شود و سبب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

‏وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا (۱۷ آبان) با نفوذ جریان‌های سرد به سواحل شمالی کشور، بارش در سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود، تصریح کرد: طی این روز بارش در مناطقی از کردستان، کرمانشاه و گیلان شدت دارد و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (۱۸ آبان) نیز بارش در مناطق ذکر شده ادامه دارد، گفت: طی این روز در مناطقی از گلستان و خراسان شمالی نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست همچنین در گیلان و غرب مازندران بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته مدیرکل بیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی فردا و پس فردا (۱۷ و ۱۸ آبان) در سواحل دریای خزر کاهش دما - حدود ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد - رخ می‌دهد و دریا مواج است همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان) در شمال شرق و شرق کشور نیز با وزش باد شدید و کاهش دما - حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد - مواجه خواهیم بود.

ضیاییان افزود: طی روز دوشنبه (۱۹ آبان) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز در لرستان و جنوب ایلام بارش شدت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۰ آبان) گستره فعالیت این سامانه دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ آبان) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۸ آبان) نیز نیمه ابری، گاهی ابری و افزایش باد همراه با بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1079898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =