جدال قهرمان و کاندید سقوط فصل قبل

در نخستین بازی لیگ بیستم تیم سایپا میزبان پرسپولیس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی؛ سایپا در حالی میزبان پرسپولیس در اولین هفته بازی ها خواهد بود که از بازی قبل دو تیم که اتفاقا هفته آخر فصل پیش بود بجز کادر فنی پرسپولیس اکثر نفرات داخل زمین این تیم به دلایل مختلف دیگر در این تیم حضور ندارند. پرسپولیس با داعیه فینالیست آسیا در این بازی حضور پیدا خواهد کرد تا یک بار دیگر از همین اولین هفته  خیز بلندش را برای انتهای فصل بردارد. از طرفی سایپا که سال پیش را با اگر و اما های بسیار به پایان برد قطعا حالا دیگر قدر امتیازهای هفته های اول را می داند و می خواهد گام اول را محکم بردارد.

سایپا
میزبانی در دستگردی شاید برای سایپا در مقابل پرسپولیس یک امتیاز باشد. فارغ از هیاهو رسانه ای که لوکیشن زمین دستگردی اکباتان و کیفیت آن را زیر سوال می برد اما نکته اصلی بازی نکردن در آزادی هست که حداقل برای پرسپولیس و استقلال بازی حتی در استادیوم خالی از تماشاگر آن به نوعی موهبت الهی به شمار می آید. بردن بازی به بیرون از این استادیوم در بازی با پرسپولیس، هرچند بدون تماشاگر باشد امتیاز مثبت  برای تیمی چون سایپا هست.
سایپا که سال قبل با جوانگرایی مفرط چه در داخل زمین و چه روی نیمکت لیگ را شروع کرده بود و در طول مسابقات سال قبل انقدر مساوی گرفت که حالا تصمیم به تزریق تجربه به داخل زمین و همچنین روی نیمکت خود را داشته باشد.
سایپایی ها با آوردن پیروز قربانی که خود در لیگ های پایین تر هم  سرمربی بوده و همچنین از تحلیل های مناسب برخوردار هست وزن نیمکت و کادر فنی را به مراتب سنگین تر از سال پیش کردند.
صادقی همچنین در داخل مستطیل سبز با ورود امثال ماهینی ، بارانی و حسین مالکی به تیم موردنظر خود سر و سامانی داده به تیم خود به نوعی شخصیت لیگ برتری دادند.
این در حالی هست که خود تیم سایپا و بازیکنان جوانش هم حالا نسبت به سال قبل هم آب دیده تر در مسابقات نسبت به سال قبل حاضر خواهند شد.
سایپا اگر از لحاظ شخصیت تیمی به دنبال قهرمانی نباشد اما مطمئنا به هیچ عنوان مانند سال قبل تمایلی به دست و پا زدن در قعر جدول را ندارد.

پرسپولیس
فینالیست آسیا در لیگ برتر به مصاف سایپایی خواهد رفت که شاید به دنبال گرفتن یقه پرسپولیس هست. شاید اگر بازی های آسیایی نبود و حالا پرسپولیس برا اولین بار بعد از پایان فصل قبل به میدان می رفت، ناهمگون و غرببه ترین ترکیب سالهای اخیر پرسپولیس در زمین را می توانستیم شاهد باشیم، اما حالا به لطف همان بازی های آسیایی که اتفاقا بازیکنان تازه وارد آن روزهای پرسپولیس در ترکیب قرار گرفتند و همچنین  داخل پازل تاکتیکی تیم جا افتادند، ترکیبی آشنا در زمین قطعا دیده خواهد شد.
پرسپولیس اما خواسته و ناخواسته دچار تغییراتی در خط حمله به دلیل محرومیت عجیب و غریب آل کثیر خواهد داشت و از طرفی خط دفاع هم با رفتن شجاع بار دیگر در این یکی دو سال دستخوش تغییرات خواهد شد و به احتمال زیاد حضور سید جلال حسینی بخصوص در بازی های حساس به چشم خواهد آمد.

ترک عادت
اما خارج از بحث ترکیب و بازیکن برای پرسپولیس در این سالها یک نگاه و نکته همیشه در انتهای فصل موثر واقع شده و آن هم جمع آوری امتیازات بازی های ابتدایی فصل برای این تیم هست که به یاری این تیم شتافته. برای مثال به فصل انتهایی حضور برانکو در پرسپولیس اگر فلش بک بزنیم، متوجه شرایط سخت امتیازگیری در انتهای فصل این تیم خواهیم شد و دقیقا همان جا بود که با اتکا به امتیازات فصل پرسپولیس توانست کج دار و مریض فصل را با قهرمانی به پایان برساند.
مسئه ای که در رقابت و کورس قهرمانی بخصوص در اواخر فصل فوتبالی که به قولی دروازه ها کوچکتر می شوند بسیار تاثیرگذار بوده، امری که قطعا گل محمدی و باقی کادرفنی و همچنین بازیکنان به این امر واقف هستند و قطعا ترک عادت را مجاز نمی دانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =