مسکو از حضور شبه نظامیان خارجی و عوامل اطلاعاتی ترکیه در جنگ قره باغ خبر داد

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه مدعی شد که مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان دهنده حضور عوامل اطلاعاتی ترکیه و شبه نظامیان خارجی در نبرد قره باغ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی می‌گوید که اطلاعاتی در دست دارند که حضور مزدوران سوری در قره باغ را تایید می‌کند.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، وی همچنین از حضور عوامل اطلاعاتی ترکیه در قره باغ کوهستانی خبر داده است. 

ناریشکین افزود: سازمانهای اطلاعاتی شریک ما در منطقه غرب آسیا به ما کمک کرده‌اند که درباره حضور شبه نظامیان سوری در نبرد قره باغ اطلاعاتی به دست بیاوریم. بنابراین اطلاعات دقیقی درباره حضور شبه نظامیان خارجی در نبرد قره باغ از منطقه غرب آسیا و به ویژه از سوریه در اختیار داریم.

رئیس اطلاعات خارجی روسیه همچنین گفت: ما حضور عناصر اطلاعاتی ترکیه را نیز در این منطقه رصد کرده‌ایم که در حال اقدامات خاصی در قره باغ هستند. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا از حضور بیش از 2 هزار شبه نظامی خارجی در جنگ قره باغ خبر داده بود.

جمهوری ارمنستان مدعی است که دولت ترکیه این شبه نظامیان را به قره باغ کوهستانی اعزام کرده است، موضوعی که البته مقامات ترکیه آن را رد کرده‌اند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز اخیرا در یک مصاحبه با متهم کردن ترکیه به دامن زدن به تنشهای قره باغ حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ را تایید کرده بود.

درگیری و تنش بین دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی از ششم مهرماه آغاز شده و طی این مدت، تلاش‌های برای متوقف کردن این جنگ که موسوم به جنگ دوم قره‌باغ است، در قالب سه توافق آتش‌بس فایده‌ای نداشته است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =