فعالیت‌های دولت نباید تحت الشعاع انتخابات آمریکا باشد

نظام اسلامی هیچگاه در مقابله با نظام سلطه سر سازش پیدا نخواهد کرد؛ چراکه ماهیت نظام سلطه و استکباری، دشمنی‌کردن با جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدتی است که  اخبار انتخابات آمریکا  توسط رسانه‌ها و مسئولان کشور دنبال می‌شود و منتظر هستند تا ببینند دموکرات‌ها یا جمهوری خواه‌ها کدام یک رئیس جمهور آمریکا می‌شوند و چه سیاستی در قبال ایران و تحریم‌ها دارند.

محمدعلی بنی سعید در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: این چند روزه و ‌در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد التهابات گسترده در حوزه اقتصادی کشورمان هستیم، که این امر نشان از عدم ثبات و مدیریت در دستگاه اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: دولت روحانی که تفکر نگاه به بیرون در آن موج می‌زند دقیقا بر اساس همین نگاه ها و امیدهای واهی به غرب و استکبار جهانی بوده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان بیان کرد: دولت در این هفت سال از عمرش تاکنون نتواسته چرخ اقتصادی کشور را آنچنان که باید بچرخاند و شاهد تورم افسارگسیخته؛ معیشت نابسمان مردم و ضعف آنان در تهیه ساده ترین اقلام معیشتی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت بجای نگاه به غرب به درون بنگرد و مشکلات را بر اساس تکیه بر توان داخلی حل کند، گفت: چرا که اگر غیر از این باشد وضعیت نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه اوضاع بیش از اینها بدتر میشود و موجبات نارضایتی مردم را دو چندان خواهد کرد.

به گفته بنی‌سعید؛ در سال‌های اخیر به دلیل ضعف در دستگاه اقتصادی و مدیریتی دولت؛ شاهد اتفاق‌هایی در داخل کشور بوده‌ایم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد آبادان ادامه داد: این چگونه مدیریتی در بدنه اقتصادی دولت است که قیمت ارز و طلا در این چند روزه با جابجایی آرای کاندیداهای آمریکایی و رأی آوری هر کدام در ایالت های مختلف؛ بالا و پایین می‌شود.

وی با انتقاد از تاثیر پذیری انتخابات ریاست جمههری آمریکا بر ایران مطرح کرد: چنین مدیریتی که بسته به آرای دموکرات‌ها و جمهوری خواه‌ها باشد مطمئنا دوامی ندارد و به جز بازی با معیشت اقشار آسیب پذیر نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد.

بنی‌سعید یادآور شد: ایالات متحده هم با وجود برگزاری انتخابات، چنین التهاباتی نه در بورس آن کشور و نه در دستگاه اقتصادی‌شان به‌وجود نیامده؛ دولت باید در این برهه ضمن کنترل قیمت‌های ارزی؛ نگاه مدیریتی‌اش را تغییر بدهد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: آمریکایی‌ها و دنیای غرب؛ کشورهای مسلمان را به چشم گاو شیرده نگاه می‌کنند و دنبال چیزی جز دوشاندن و چپاول سرمایه‌های آنها نیستند.

وی درباره سیاست آمریکا در قبال ایران افزود: فرقی نمی‌کند فیل سواران بیایند یا الاغ سواران، هر کدام بیایند تفاوتی ندارد همان طور که جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه در مصاحبه اخیر خودش اعتراف کرده که سیاست های ترامپ با اوباما فرقی ندارد و در آینده اگر جو بایدن هم بیاید باز هم سیاست های مشابهی در قبال ایران خواهد داشت.

بنی‌سعید عنوان کرد:  وقتی آمریکایی ها با این صراحت صحبت می‌کنند و خط مشی خودشان را در مقابل با ما نشان می‌دهند دلیل اعتماد به آن ها را اگر خیانت نخوانیم مطمئنا «حماقت محض» باید بخوانیم.

 بنی سعید در پایان با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام اسلامی با کشورهای استکباری و آمریکا مشخص است، گفت: نظام اسلامی هیچگاه در مقابل نظام سلطه سر سازش پیدا نخواهد کرد؛ چراکه ماهیت نظام سلطه و استکباری دشمنی کردن با جمهوری اسلامی؛ پرورش و حمایت از تروریست است همچنین به دنبال منافع خودش است و ایجاد تفرقه و نفاق است، لذا به گفته مقام معظم رهبری مسئله‌ آمریکا اصل موجودیّت جمهوری اسلامی است و این با مذاکره حل نمیشود و دقیقا به همین دلایل است که می‌گوییم نباید نگاه مان را به آنان و هیچ کشور استکباری معطوف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =