پیروزی تمام تیم‌های انگلیسی در هفته سوم به جز منچستریونایتد!

هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با درخشش تیم های انگلیسی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد رضا خدابخش؛ هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و هر چهار نماینده انگلیس در صدر جدول گروه خود قرار گرفتند. همچنین تمام آن ها پیروز شدند و تنها منچستر یونایتد بود که نوار پیروزی هایش در لیگ قهرمانان قطع شد.

برد سه گله برابر رن ده نفره؛ دبل ورنر با پنالتی!
تیم چلسی در سومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه میزبان رن فرانسه بود. شاگردان لمپارد در دو بازی گذشته یک برد و یک تساوی به دست آورده بودند و حالا به دنبال یه برد خانگی بودند. بازی در دقایق ابتدایی پای و پای پیش می رفت تا اینکه در دقیقه نه برخورد ورنر با دالبرت در محوطه جریمه پنالتی تشخیص داده شد و خود ورنر گل اول تیمش را به ثمر رساند. در حالی که چلسی مالکیت توپ را در اختیار داشت، تیم رن نیز به ضد حملات چشم دوخته بود و نیم نگاهی به مساوی کردن بازی نیز داشت. پنج دقیقه مانده به اتمام نیمه اول شوت تامی آبراهام به دست دالبرت برخورد کرد و پس از چک کردن تصویر توسط خود داور، اعلام پنالتی شد و دالبرت نیز با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا با دادن دو پنالتی و اخراج از بازی بدترین بازیکن میدان باشد. بازهم ورنر پشت ضربه قرار گرفت و گل دوم خودش و تیمش را وارد دروازه رن کرد تا نیمه اول با دو گل مهاجم آلمانی به اتمام برسد. نیمه دوم نیز با حملات چلسی آغاز شد. تامی آبراهام موفق شد روی یک کار تیمی و پاس به جلوی دقیق ریس جیمز گل سوم را به ثمر برساند. روند بازی در ادامه نیز تغییر زیادی نکرد چرا که تیم رن به دلیل ده نفره بودن قادر به فشار آوردن نبود و بازی با نتیجه سه بر صفر به اتمام رسید. یک از نکات جالب بازی بسته ماندن دوباره دروازه مندی بود. در دیگر دیدار این گروه نیز سویا با نتیجه سه بر دو برابر کراسنودار به برتری رسید. با نتایج به دست آمده، چلسی و سویا با هفت امتیاز اول و دوم اند و رن و کراسنودار نیز با یک امتیاز سوم و چهارم هستند.

هتریک ژوتا و سومین برد از سومین بازی!
در سومین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم لیورپول در برگامو به مصاف آتالانتا رفت. این دیدار در حالی انجام گرفت که لیورپول دو بازی گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته بود و آتالانتا با یک برد و یک مساوی در رده دوم قرار داشت. هر یک از دو تیم می توانستند با پیروزی در این بازی گام بلندی برای صعود بردارند. البته لیورپول در این بازی تیاگو، فن دایک و فابینیو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. در این بازی یورگن کلوپ ترجیح داد فیرمینو را نیمکت نشین کند و با توجه به عملکرد خوب دیگو ژوتا در دیدار های اخیر، او را از اول بازی به کار بگیرد. قرمز ها بازی را بهتر آغاز کردند و تغییر تاکتیکی کلوپ خیلی زود جواب داد. پاس در عمق آرنولد به ژوتا رسید و او در موقعیت تک به تک با یک ضربه چیپ هوشمندانه گل اول تیمش را به ثمر رساند. آتالانتا که چشم به ضد حمله دوخته بود، چند فرصت نصفه و نیمه ایجاد کرد که آلیسون و تیر دروازه مانع گل شدن توپ شدند. دقیقه سی و سوم، گومز با یک پاس بلند توپ را برا ژوتا ارسال کرد. این مهاجم پرتغالی با یک کنترل رو به بیرون توپ را روی پای راست خود آورد و با یک ضربه محکم روی پا هم خودش و هم تیمش را دو گله کرد. در ادامه نیز لیورپول مالک بازی بود اما نتیجه تغییری نکرد تا نیمه اول با دو گل ژوتا به پایان برسد. در حالی که تنها دو دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود، آتالانتا صاحب یک ضربه کرنر شد. توپ برگشتی را کرتیس جونز به صورت تک ضرب به پشت مدافعین حریف فرستاد. فرار سریع صلاح از نیمه و رسیدن او به محوطه جریمه او را در فرصت خوبی قرار داد که او با یه ضربه پای چپ زیبا گل سوم را هم به ثمر رساند. دو دقیقه بعد صلاح با یک حرکت در عرض و یه پاس در عمق سادیو مانه را صاحب توپ کرد و او نیز با یک چیپ زیبا کار را چهار برصفر کرد.دقیقه پنجاه و پنجم یک ضد حمله دیگر گل پنجم را برای لیورپول به ارمغان آورد. پاس زیبای مانه در عمق به ژوتا رسید و او با جا گذاشتن دروازه بان توپ را وارد دروازه حریف کرد تا اولین هتریک خود با پیراهن لیورپول را انجام دهد. در ادامه نیز لیورپول فرصت افزایش اختلاف را داشت اما موفق به این کار نشد. آتالانتا نیز در دقیقه نود و دوم توسط زاپاتا به گل رسید اما آفساید مانع قبولی این گل شد. لیورپول با ارائه یک بازی زیبا موفق شد بهترین برد تاریخ خود را در ایتالیا به ارمغان بیاورد. در بازی همزمان این‌ گروه نیز آژاکس با نتیجه دو بر یک برابر میتیلند دانمارک به برتری رسید. با این‌نتایج، لیورپول با نه امتیاز صدرنشین است. آژاکس و آتالاننا با چهار امتیاز دوم اند و میتیلند نیز بدون امتیاز قعرنشین است.

یک برد سه گله دیگر برای شاگردان پپ!
تیم منچسترسیتی که در گروه نسبتا آسانی حضور دارد دو بازی گذشته خود را با دو برد سه گله پشت سر گذاشته بود، موفق شد در سومین بازی خود نیز یک برد سه گله دیگر به دست بیاورد. آن ها در این بازی میزبان المپیاکوس بودند. بازی در دقایق ابتدایی با مالکیت و حملات تیم‌ میزبان آغاز شد. این حملات در دقیقه دوازدهم به نتیجه رسید. یک و دوی زیبای فران تورس و دی بروینه باعث شد تا تورس در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و او نیز با یک بقل پای حرفه ای گل اول را به ثمر رساند. در ادامه نیز منچسترسیتی مالکیت را بر عهده داشت و المپیاکوس نیز توانایی ایجاد موقعیت نداشت و نیمه اول با تک گل تورس به پایان رسید. نیمه دوم نیز با کنترل توپ شاگردان پپ آغاز شد. تیم المپیاکوس یکی دو موقعیت نصفه‌و نیمه ایجاد کرد اما حملات آن ها زهر دار نبود تا بازی با همان یک گلیش برود. دقیقه هشتاد، کار تیمی زیبای منپسترسیتی به ثمر نشست و توپ به زیر پای ژسوس رسید. این مهاجم برزیلی نیز با یک حرکت فریب دهنده و شوتی محکم و زیبا از زاویه ای بسته، توپ را به طاق دروازه حریف کوبید تا گل دوم نیز به ثمر برسد. در حالی که همچنان جریان بازی به سود تیم میزبان بود، شوت زیبای ژوائو کانسلو در دقیقه نود به گل سوم تبدیل شد تا شاگردان پپ یک برد سه گله دیگر به دست بیاورند. نکته جالب این دیدار نیز دو پاس گلی بود که دی بروینه داد تا همچنان فرمانده تمام و کمال سیتیزن ها باشد. در دیگر بازی این گروه نیز پورتو با همین نتیجه برابر المپیک مارسی به برتری رسید. با نتایج رقم خورده، منچسترسیتی با سه برد از سه بازی و نه امتیاز اول، پورتو با شش امتیاز دوم، المپیاکوس با سه امتیاز سوم و مارسی و نیز بدون امتیاز چهارم است.

شکست دور از انتظار منچستر در ترکیه!
شاگردان سولسشر که با دو برد ارزشمند برابر پی اس جی و لایپزیش به استقبال باشاک شهیر رفتند، در عین ناباوری نتیجه را به این‌تیم واگذار کردند اما همچنان صدرشنین گروه باقی ماندند. بازی با مالکیت توپ‌ منچستر آغاز شد اما گل زودهنگام باشاک شهیر شاگردان سولسشر را غافلگیر کرد. اشتباه مگوایر در سازمان دهی خط دفاع باعث شد تا دمبابا از نیمه فرار کند و پس از قرارگیری در موقعیت تک به تک گل اول را وارد دروازه دین هندرسون کند. در ادامه منچستر تلاش های زیادی برای مساوی کردن بازی کرد اما دفاع همه جانبه میزبان مانع‌ گلزنی آن ها شد. بر خلاف جهت بازی، بازهم باشاک شهیر روی یک ضد حمله موفق شد توسط ادوین ویشکا به گل دوم برسد. سه دقیقه بعد، حرکت و ازسال زیبای لوک شاو روی سر مارسیال نشست و او نیز به یک ضربه سر از بین دو مدافع حریف اختلاف را به یک گل رساند. نیمه اول با این نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم‌ منچستر فشار بیشتری آورد و سولسشر نیز سعی کرد با آوردن کاوانی به خط حمله تیمش کمک کند اما دفاع تمام عیار باشاک شهیر اجازه گلزنی به حریف را نداد تا منچستر بدون امتیاز ترکیه را ترک کند. در دیگر بازی این‌گروه نیز لایپزیش موفق شد در خانه حریف، پی اس جی را دو بر یک شکست دهد. با نتایج به دست آمده، معادلات در این‌ گروه پیچیده شد. منچستریونایتد و لایپزیش با شش امتیاز اول و دوم اند و پاریس سنت ژرمن و باشاک شهیر نیز با سه امتیاز در رده سوم و چهارم هستند.

نمایندگان انگلیسی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته اند چرا که هر چهار تیم انگلیسی در صدر جدول گروه خود قرار دارند که این نشان می دهد این فصل را با انگیزه های بسیتر و البته قدرت زیاد آغاز کرده اند و باید دید آیا یک تیم انگلیسی موفق به قهرمانی در این فصل می شود یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =