گزارش وضعیت کیفیت اینترنت کشور منتشر شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در شش ماهه اول سال ۹۹ را با عنوان «ایران در مسیر هوشمندی» منتشر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: این گزارش با تکیه بر این اصل مهم که کیفیت شبکه حق‌الناس‬ است در راستای سیاست‌های رگولاتوری جهت گزارش به مردم و شفاف سازی وضعیت کیفیت اپراتورها، حفاظت از حقوق مصرف کننده، بهبود رقابت و ایجاد امکان حق انتخاب برای مشترکان پس از بررسی و مقایسه اپراتورها منتشر شده است.

معرفی اپراتورهای ارائه دهنده سرویس‌های ارتباطات ثابت و سیار، فناوری‌های اتصال به اینترنت در کشور، شاخص‌های سنجش کیفیت، تجربه مشتری و وضعیت آماری پهن باند کشور از بخش‌های مختلف این گزارش است.

بر اساس این گزارش تعداد اشتراک‌های پهن باند ثابت از ۵۸ هزار و ۳۱۰ اشتراک در سال ۹۲ به ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۷ اشتراک در سال جاری و در حوزه پهن باند سیار از اشتراک صفر در سال ۹۲ به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال ۹۹ رسیده است.

بر همین اساس ضریب نفوذ پهن باند ثابت از ۷.۶۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۲۸ درصد در سال جاری و ضریب نفوذ پهن باند سیار از صفر درصد در سال ۹۲ به ۹۱.۰۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =