فعالیت جهادی استادان و دانشجویان واحد سنندج در مناطق محروم/ ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به نیازمندان ادامه دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: دانشجویان، کارکنان و استادان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی به آموزش، خدمت‌رسانی و ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت کاهش آثار و تبعات ناشی از بیماری کرونا به صورت مستمر در مناطق محروم و روستاهای کردستان می‌پردازند.

قباد میمنت آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در ۱۳ آبان امسال که با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مصادف است، به دلیل شیوع ویروس کرونا و درگیری نظام جهانی و کشورمان با این بیماری و براساس دستورات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، نتوانستیم مراسمی به صورت حضوری در فضای دانشگاه برگزار کنیم، اما صدور بیانیه، حضور فعال گروه ها و تشکل‌های دانشجویی در فضای مجازی، رنگ و بویی متفاوت به پاسداشت این روز تاریخی داد.

وی افزود: حضور موثر واحد سنندج در عرصه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در شرایطی که کبر استکبار جهانی و مکر مکرون ها بر نماد الهی همبستگی و اتحاد جامعه اسلامی به ویژه ثقلین و پیامبر اسلام برای انحراف از مسیر جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم حاکمان و چپاول گران معطوف شده، قاعدتا متفاوت خواهد بود.

میمنت آبادی ادامه داد: حضور موثر دانشگاه مذاهب اسلامی و دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌ها به ویژه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه آموزش ، ساماندهی و تبیین وجوه اشتراک و اتحاد جامعه اسلامی به ویژه مجموعه جوانان و دانشگاهیان را در این برهه حساس به منظور جلوگیری از تفرقه و بدبینی و تحلیل علت ایجاد نزاع در بین مسلمین توسط گروه‌های تکفیری، افراطی و جبهه تفرقه و نفاق استکباری را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سنندج تصریح کرد: در خصوص تاثیر گذاری دانشگاه‌ها در بحث وحدت و اتحاد پیروان ادیان الهی، ذکر این نکته حائز اهمیت است که در آشفته بازار نشر اطلاعات در فضای مجازی که خارج از کنترل قدرت نظام‌های حاکمیتی است، گروه‌های مرجع مورد وثوق دانشگاهی هستند که می‌توانند با روشنگری و تبیین واقعیات، نقش بسزایی ایفا کنند. در همین راستا استادان دانشگاهی می توانند با ارتباط مناسب در تبیین زمینه‌های اتحاد تاثیر گذار بوده و با برگزاری نشست‌های علمی، مناظرات دانشجویی و تنظیم کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور گروه‌های مختلف و نظرات متفاوت در یک موضوع مستند، به واقعیات تاریخی و بحث و تحلیل درباره آن بپردازند.

 وی اضافه کرد: استادان باید به استناد آیات وحدت بخش و روایات مسلم دینی که سنت عملی و قولی بزرگان دین به ویژه پیامبر(ص) در این راستا بوده است، وحدت را رسالت اصلی پرچم دار مبلغ این جریان بدانند تا با تأسی از پیامبر اجماع فکری و ضرورت اتحاد بین مسلمین را نهادینه کنند. امروز اجماع و اتحاد جهانی در بین مسلمانان برای استمرار مکتب عظیم و جهانی اسلام همانند دوران استقرار آن در زمان حیات رسول اکرم، ضروری و حائز توجه است.

میمنت آبادی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه در واحد سنندج گفت: در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری جهت کمک به افراد مستمند و معیشت مردم در مناطق محروم، تاکنون ۳ مرحله رزمایش کمک مومنانه برای جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی برگزار شده است. در مرحله اول، با توزیع ۵۰۰ بسته ارزاق و مواد خوراکی به ارزش هر بسته حدود ۳۵۰ هزار تومان و در مرحله دوم، با توزیع گوشت گرم در روز عید سعید قربان به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان در بین فقرای حاشیه شهر سنندج و در مرحله سوم با توزیع ۱۵۰۰ بسته بهداشتی در مدارس ضعیف و حاشیه شهرسنندج به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان، همراهی خوبی از سوی کارکنان و دانشجویان صورت گرفت.

وی افزود: در کنار کمک‌های مادی، دانشجویان، کارکنان و استادان بسیجی در قالب گروه های جهادی به آموزش، خدمت رسانی و ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت کاهش آثار و تبعات ناشی از بیماری کرونا به صورت مستمر در مناطق محروم و روستاهای کردستان می‌پردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سنندج درباره در ادامه با اشاره به چالش‌های آموزش مجازی در ماه‌های گذشته، بیان کرد: برای افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در بستر توانمندی‌های داخلی خود، تمامی کلاس‌های مجازی را در سرورهای داخلی تنظیم و بدون هیچ وقفه‌ای ضمن تشکیل کلیه کلاس‌ها، آزمون‌های پایانی نیز در همین فضا با رعایت جوانب احتیاط و امنیت برگزار شد.

میمنت آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در طول تابستان نیز با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به تشکیل کلاس‌های کارآموزی کردیم و پرونده آموزشی ترم گذشته با کمترین مشکل و نارضایتی بسته شد. البته درحال حاضر به دلیل حضور در سامانه یکپارچه آموزشیار مشکلات جزئی و سراسری وجود دارد که امیدواریم با معاضدت و همراهی تمامی عوامل مرتبط و کادر اجرایی و هیئت علمی دانشگاه، مشکلات موجود به زودی برطرف شود تا بتوانی در فضایی علمی و آرام، بستری در شان دانشجویان برای تداوم فرآیند تحصیل آن‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =