اصلاح قانون تعاون برای تحقق سهم 33 درصدی این بخش در اقتصاد کشور

عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون بخش تعاون در دستور کار نمایندگان مردم در خانه ملت قرار گرفته که بر اساس آن زمینه تحقق ۳۳ درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و نیز اجرای برخی از اصول قانون اساسی فراهم می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در نشستی با مدیر کل تعاون استان در خصوص  بررسی و تبیین لایحه اصلاح قانون بخش تعاون افزود: توسعه بخش تعاون در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه بخش تعاون در افزایش اشتغال پایدار کشور و حل معضل بیکاری راهگشاست و هرچه به این بخش پرداخته شود باز هم جا برای کار وجود دارد، زیرا توسعه بخش تعاون در تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور نقش موثری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعاون یکی از بخش‌های مهم برای رسیدن به اشتغال است و برای موفقیت بیشتر در این راستا نیازمند حمایت جدی هستیم.

محمدتقی آبایی افزود: تعاونی‌ها در بخش صادارت نیز گام‌های خوبی برداشته‌اند و شرکت های استان مرکزی پارسال در حوزه صادرات موفقیت‌های خوبی به دست آوردند و سهم صادرات تعیین شده آنها در سال جاری ۱۳ میلیون دلار است.

وی بیان کرد: تعاون یکی از بخش‌های مهم در راستای تحقق جهش تولید نیز به شمار می‌رود و باید از همه توان و ظرفیت این بخش در این راستا نیز بهره‌گیری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اصلاح قانون بخش تعاون یک ضرورت است که انتظار است در مجلس شورای اسلامی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دو  هزار و ۲۷۸ تعاونی فعال با ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر عضو (با احتساب تعاونی سهام عدالت) در استان مرکزی وجود دارد که این شرکت‌ها تاکنون زمینه اشتغال ۲۱ هزار و ۴۲۶ نفر را در این استان فراهم کرده‌اند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =