روکشهای نانویی صندلی هواپیما تولید شد

نتیجه تحقیق محققان منجر به تولید روکش های آنتی باکتریال شده و یک شرکت هواپیمایی نیز از این روکش های نانویی بهره برده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، چندین سال است که ستاد توسعه فناوری نانو به تحقیقات به نتیجه رسیده و به محصول تولیدی گواهینامه نانومقیاس ارائه می دهد. این محصولات بعد از آزمایشات و تحقیقاتی مورد تایید قرار می گیرند و گواهینامه دریافت می کنند.

این محصولات در حوزه های کالاهای خانگی، دارو، بهداشت و سلامت، عمران و ساختمان، تجهیزات و خدمات و کالاهای صنعتی، انرژی و نفت، حمل و نقل، نساجی و پوشاک، آب، کشاورزی و بسته بندی، اپتیک و اکلترونیک، مواد اولیه و ... هستند.

یکی از این محصولات در حوزه حمل و نقل در بخش هوایی «روکش های صندلی هواپیمای آنتی باکتریال حاوی نانوذرات» است. این محصول دارای گواهینامه نانومقیاس بوده و در بازار موجود است؛ همچنین یکی از شرکتهای هواپیمایی از این روکش های صندلی استفاده می کند.

با توجه به اینکه امروزه برای محافظت بیشتر از صندلی وسایل نقلیه از یک روکش بر روی آن استفاده می شود و این روکش از منسوجات با دوامی است که بتواند عمل محافظت و سهولت در استفاده را به خوبی انجام دهد و در هواپیما هم مورد استفاده قرار می گیرد.

صندلی وسایل نقلیه از جمله هواپیما به دلیل تماس مداوم با بدن افراد مختلف و همچنین تعریق این افراد محل مناسبی برای رشد باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها است.

این روکش ها با فناوری نانو و خاصیت آنتی باکتریالی تولید شده است.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =