هشدار اتحادیه اروپا درباره کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با کرونا

کمیسیون اتحادیه اروپا از گوگل، فیس بوک، آمازون، علی بابا و پلتفرم های آنلاین دیگر خواسته با همکاری یکدیگر از کلاهبرداری های اینترنتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا از مشتریان جلوگیری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا">ایسکانیوز)، به نقل از رویترز، کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته از پلتفرم های آنلاین خواست تا برای مقابله موج تازه ای از کلاهبرداری از مشتریان در اروپا با یکدیگر همکاری کنند. این موج تازه به شیوع دوباره و گسترده کووید۱۹ در این قاره مربوط است، در همین راستا پلتفرم های آنلاین باید برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی مربوط به پاندمی با یکدیگر همکاری کنند.

رهبران اتحادیه اروپا معتقدند کلاهبرداران سعی در فروش درمان های دروغین برای ویروس کرونا یا جلوگیری از ابتلا به این عفونت در فضایی آنلاین دارند. آنها با ارائه پیشنهادات خرید نیز سعی در سرقت آدرس های ایمیل و پسوردهای کاربران دارند.

دیدیر رینادرز  کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این باره گفت: با توجه به تجربیات پیشین کلاهبرداران از  همه گیری ویروس کرونا، آنها از موج دوم به عنوان فرصتی برای فریب دادن مشتریان استفاده می کنند. باید در موج دوم این همه گیری در اروپا هوشیارتر باشیم.

اتحادیه اروپا از پلتفرم های آلگرو، آمازون، علی بابا، سی دیسکانت، ای بی، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت(بینگ)، راکوتن، وریزون مدیا(یاهو) و ویش در این خصوص تقاضای همکاری کرده است.

طبق اطلاعات موجود این پلتفرم ها از ماه مارس تاکنون صدها میلیون پست مربوط به آفرهای غیرقانونی و تبلیغات را حذف کرده اند.

این کمیسیون در گزارشی جداگانه  اعلام کرد فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توئیتر و تیک تاک اقدامات تاثیرگذاری برای مقابله با اطلاعات جعلی و نادرست درباره کووید۱۹ انجام داده اند اما چنین محتوایی همچنان در فضای آنلاین وجود دارد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =