گِره زدن حل معضلات اقتصادی به انتخابات آمریکا یک سیاست غلط است

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: گره زدن حل معضلات اقتصادی کشور و مشکلات داخلی به انتخاب رئیس‌جمهور آینده آمریکا یک سیاست غلط است، چراکه اساس حل مشکلات با تکیه بر درون امکان‌پذیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد سالک در خصوص انتخابات آمریکا و سیاست آینده ایران در قبال دولت این کشور، اظهار کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های اسلامی و تبیین این سیاست‌ها توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای جامعه ایران تدوین شده است و هر شخصی در آمریکا رئیس‌جمهور شود سیاست‌های ایران اسلامی تغییر نمی‌کند، چراکه اگر سیاست ما «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ» باشد ترامپ یا بایدن سر کار باشند برای ایران تفاوتی ندارد.

وی افزود: اگر بحث مسائل اجتماعی و سیاسی را مدنظر قرار دهیم موضع ایران اسلامی مشخص است و آمدن یا رفتن جمهوری خواهان یا دموکرات‌ها در آمریکا برای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تفاوتی ندارد. برخی اظهار می‌کنند "زمانی که در آمریکا تحصیل می‌کردیم در یک دانشگاه با بعضی از سیاستمداران آمریکا رابطه داشتیم و اگر بایدن بیاید بهتر از ترامپ است"، این تصور یک خطای واضح و روشن است.

این نماینده سابق مجلس، تصریح کرد: اگر حال فعلی آمریکا را در نظر بگیریم دولتمردان این کشور مخالف ۱۰۰ درصد اجرای احکام اسلام و قرآن هستند و می‌خواهند دین و ولایت در محوریت حاکمیتی ایران نباشد و این سیاست دقیقاً نقطه مقابل سیاست ایران اسلامی است که می‌گوییم سران کفر و سلطه نباید باشند. بنابراین آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مقام معظم رهبری هم با قدرت به این موضوع اشاره کرده‌اند.

سالک گفت: آنچه که می‌دانیم همان سیاست صهیونیسم جهانی توسط بایدن، ترامپ و اوباما در گذشته اعمال شده است و این بار هم اعمال می‌شود و اینگونه نیست که با آمدن بایدن تحریم‌ها برداشته شود. بنابراین گره زدن حل معضلات اقتصادی کشور و مشکلات داخلی به انتخاب رئیس‌جمهور آینده آمریکا یک سیاست غلط است، باید به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کنیم و بدون شک می‌توانیم از این وضعیت رکود اقتصادی و تورم بیرون برویم و معضلات کشور را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اتکا به توان داخلی به معنای قطع ارتباط با خارج نیست، خاطرنشان کرد: ارتباطات خارجی را باید به خوبی تنظیم کنیم، اما باید بر خودکفایی درون تشکیلاتی نظام تکیه کنیم. باید به برخی هشدار داد که اگر نبض شما با قلب آمریکا هماهنگ است خود را اصلاح کنید. بایدن هم همان سیاست اوباما و ترامپ را پیش خواهد برد و بعید است بدون پیش شرط به برجام باز گردد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =