کسری تجاری آمریکا از بالاترین سطح ۱۴ ساله پایین آمد

طبق داده‌های اداره آمار آمریکا کسری تجاری این کشور در ماه سپتامبر ۴.۷ درصد سقوط کرد و از رکورد ۱۴ ساله‌ای که در ماه قبل ثبت کرده بود فرو نشست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از دِه هیل، طبق داده‌های اداره آمار آمریکا کسری تجاری این کشور در ماه سپتامبر ۴.۷ درصد سقوط کرد و از رکورد ۱۴ ساله‌ای که در ماه قبل ثبت کرده بود فرو نشست.

گزارش جدیدی که توسط اداره آمار منتشر شد نشان می‌دهد کسری تجاری کل (کالا و خدمات) در ماه سپتامبر به ۶۳.۹ میلیارد دلار رسیده است که این نشان‌دهنده سقوطی ۳.۲ میلیارد دلاری نسبت به کسری تجاری ۶۷ میلیارد دلاری ماه آگوست است.

کسری تجاری آگوست بالاترین کسری تجاری‌ای بود که از ماه آگوست ۲۰۰۶ به ثبت رسیده بود. این کسری تجاری بی‌سابقه در حالی اتفاق افتاد که رئیس‌جمهور ترامپ بارها خواهان کاهش آن شده و کشورهای دیگر مانند چین را به اقدامات ناعادلانه تجاری متهم کرده بود.

واردات و صادرات هر دو در ماه سپتامبر افزایش داشتند و به ترتیب ۱.۲ میلیارد دلار و ۴.۴ میلیارد دلار، رشد کردند. افت کسری تجاری آمریکا ناشی از افت ۳.۱ میلیارد دلاری کسری تجارت کالا و افت ۰.۱ میلیارد دلاری کسری تجارت خدمات بود.

با اینکه کسری تجاری آمریکا در ماه سپتامبر از بالاترین رکورد ۱۴ ساله که در ماه آگوست ثبت شده بود پایین آمد اما همچنان ۸.۶ درصد نسبت به کسری تجاری ثبت شده در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ بالاتر بود.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =