فقط ۱۵ هزار نفر وام بافت فرسوده دریافت کردند

مدیر امور اعتبارات بانک عامل بخش مسکن از اعطای ۱۵ هزار فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمدحسن علمداری اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در ۷ ماه گذشته حدود ۵۸ درصد رشد داشته است که از لحاظ تعداد این میزان تسهیلات حدوداً به ۳۱ هزار و ۳۹۸ واحد مسکونی پرداخت و اختصاص یافته است.

وی افزود: رشد سقف تسهیلات از یک سو و رونق نسبی ساخت و ساز باعث شد تا این روزها روند پرداخت تسهیلات از وضعیت مناسبی برخوردار باشد.

علمداری اضافه کرد: در قرارداد عاملیت بانک، در یک سال حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تسهیلات ساخت دریافت کرده اند که ۷۰ درصد این تعداد مربوط به امسال است.

خاطرنشان می‌شود، با مصوبه‌ای که هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن در ابتدای سال جاری داشت سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران چنانچه سازندگان از فناوری‌های نوین استفاده کنند و حرفه‌ای‌ساز باشند با ۴۷ درصد رشد به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. این تسهیلات با هدف رونق در بخش تولید مسکن افزایش یافت تا بخش عمده‌ای از منابع مورد نیاز سازندگان تأمین شود.

تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده نمی‌کنند برای شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها به ترتیب ۲۰۰، ۱۷۰ و ۱۴۰ میلیون تومان است. این رقم برای سازندگان غیرحرفه‌ای نیز به ترتیب ۷۰، ۶۰ و ۵۰ میلیون تومان در سال جاری است.

نرخ سود این وام در تسهیلات بدون سپرده ۱۸ درصد، از محل اوراق تسهیلات مسکن ۱۷.۵ و در بافت‌های فرسوده ۱۶ درصد است.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =