آغاز به کار سامانه‌های جدید مدیریت بحران در تهران

سه سامانه پیش‌بینی و هشدار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پیش از ظهر امروز در مراسمی که در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، از سامانه هشدار سریع زلزله، فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش بینی برف و یخبندان در پایتخت رونمایی شد.

با اقدامات انجام شده پروژه‌های مربوط به خرید، نصب و راه اندازی این سامانه ها در مورد سامانه های پیش بینی و هشدار سیل، یخبندان و زلزله از مدت قبل آغاز شده و سرانجام با تکمیل و تجهیز این سامانه ها، فعالیت آنها از امروز آغاز شد. 

سامانه هشدار سریع زلزله شامل 22 دستگاه جدید شتاب نگار زلزله است که به ظرفیت چهاردستگاه قبلی افزوده شد و در طول گسل های مختلف پیرامون تهران نصب شده است. این سامانه قابلیت هشدار وقوع زلزله در چند ثانیه قبل از رسیدن آن به تهران را داراست. 

همچنین چهار ایستگاه برف سنج و پیش بینی یخبندان نیز از امروز فعالیت خود را در مناطق شمالی تهران شامل ولنجک، میدان بهرود، کوهسار و شهرک قائم آغاز کرد. این سامانه ها در صورت بارش زیاد برف در لحظه هشدار صادر کرده  و یخبندان روزهای آتی را نیز پیش بینی می‌کند. 

فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل نیز با افزایش تجهیزات و ارتقا امکانات در اطراف هفت رود دره پایتخت فعالیت خواهد کرد. 

در مراسم امروز پیروز حناچی شهردار تهران، اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران و ... حضور داشتند و افتتاح ها به صورت ویدیوکنفرانس انجام شد. 


انتهای پیام/

کد خبر: 1080069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =