بارش شدید باران در ۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: بارش‌ در پنج استان شدت بیشتری خواهد داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف رخ می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۷ آبان) در شمال غرب، غرب، پاره‌ای از مناطق جنوب غرب، شمال خلیج فارس و دامنه جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌تدریج با نفوذ جریان‌های سرد شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش باران آغاز خواهد شد، گفت: طی امروز بارش در گیلان، مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه شدت بیشتری خواهد داشت همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: طی فردا (۱۸ آبان) شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال غرب کاهش می‌یابد و گستره آن به گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی می‌رسد همچنین طی روز دوشنبه (۱۹ آبان) بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه در غرب لرستان، ایلام و غرب کردستان نیز مقدار بارش‌ها قابل توجه خواهد بود، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۰ آبان) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی طی بعد ازظهر روز سه‌شنبه (۲۰ آبان) با کاهش فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور، بارش‌هایی در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و غرب سواحل دریای خزر رخ می‌دهد همچنین طی روز چهارشنبه (۲۱ آبان) عمده فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب خواهد بود.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ آبان) در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد علاوه بر این در دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ آبان) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۹ آبان) نیز نیمه ابری، گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده با حداقل دما ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =