۳۵ طرح فناورانه صنعت برق رونمایی می شود

۳۵طرح فناورانه در حوزه توزیع و انتقال برق که حاصل تحقیقات دانشگاهی است بیستم آبان ماه در پژوهشگاه نیرو رونمایی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محسن مرجان مهر قائم مقام پژوهشگاه نیرو امروز در نشست تجاری سازی محصولات شرکت های برق که به صورت آنلاین برگزار شد، عنوان کرد: در رویدادی که بنا داریم در ۲۰ آبان ماه به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنیم، از ۲۲ دستاورد تحقیقاتی شرکت های برق در راستای تجاری سازی رونمایی می شود.

معاون فناوری پژوهشگاه نیرو افزود: صنعت برق یک زیست بومی دارد که درگاه ارتباطی آن به نتایج تحقیقاتی منتهی می شود، از این رودر صدد هستیم که در این مراسم از ۳۵ محصول فناورانه که حاصل تحقیق و توسعه محققان دانشگاهی بوده در حضور ۱۰ شرکت برق منطقه ای رونمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح های نوآورانه در این رویداد به صورت پروپوزال به شرکت های برق منطقه ای ارائه می شوند و شرکت های برق طرح های مورد نیاز خود را انتخاب و در نهایت با آنها قرارداد می بندند.

مرجان مهر با بیان اینکه این مسیر گامی برای تجاری سازی طرح های فناورانه و دانشگاهی در صنعت برق به شمار می رود، گفت: بدین واسطه پروتوتایپ این محصولات به انتخاب شرکتهای برق منطقه ای در خط تولید قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح ها در حوزه های زیست محیطی، نانو و آی سی تی و مدرنازیسیون هستند، گفت: این فراخوان در حوزه توزیع و انتقال بوده و بنا داریم طرح های دیگر را در حوزه های مدیریت مصرف، تولید برق و ... برگزار کنیم.

قائم مقام پژوهشگاه نیرو تأکید کرد: این پژوهشگاه در راستای تجاری سازی این محصولات، تسهیلاتی نیز اعطا می کند و حمایت هایی از آنها دارد، زیرا یکی از معضلات این شرکت ها تأمین منابع مالی است و پژوهشگاه نیرو درصدد است با حمایت های خود به تولید و تجاری سازی فناوری های ایرانی سرعت دهد.

مرجان مهر افزود: پژوهشگاه نیرو به عنوان یک نهاد مدیریتی تحقیقات در زیست بوم نوآوری صنعت برق و انرژی را مأموریت خود می داند تا بین تمام بازیگران در این صنعت و تحقق دانش تلاش کند.

وی ادامه داد: این رویداد به دنبال به ثمر رساندن بازار و ایجاد یک اقتصاد دانش بنیان در راستای به کارگیری محصولات تحقیقاتی است.

قائم مقام پژوهشگاه نیرو تأکید کرد: این پژوهشگاه در طول مدت فعالیت خود همواره در این راستا تلاش کرده و فراخوان هایی را برای جامعه دانشگاهی به صورت هفتگی و ماهانه منتشر می کند.

وی تأکید کرد: پژوهشگاه به دنبال ایجاد فضای نوآوری باز است تا اگر محققان ایده ها و محصولاتی دارند با پژوهشگاه مطرح کنند و ما نیز با ایجاد بسترهای حمایتی در راستای اجرای طرح های تحقیقاتی و فناورانه اقدام کنیم.

محمدآقایی معاون مدیر دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو نیز در این جلسه گفت: صنعت برق به این نتیجه رسیده که تحقیقات کاربردی می توانند پاسخگوی نیاز صنعت باشند.

وی افزود: همپوشانی بین تحقیقات دانشگاهی و صنایع تا تحقیقات کاربردی وجود دارد که ما این فرآیندها را در پژوهشگاه طی کرده ایم و تحقیقاتی را که احتمال بیشتری برای اجرایی شدن دارند، جزو طرح های منتخب جداسازی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین برنامه هایی می تواند تحرک و شادابی در محیط تحقیقاتی و صنعت برق ایجاد کند، گفت: در واقع چنین رویدادهایی می توانند به فراهم سازی بسیج دانش و علم در صنعت کمک کنند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =