درخشش دانش‌آموزان پژوهشگر سمای کرمان در ۲ جشنواره ملی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از درخشش دانش‌آموزان پژوهشگر دبیرستان دخترانه این استان در ۲ جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا و فرهیختگان سینا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجید خزاعی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان درباره درخشش دانش‌آموزان پژوهشگر دبیرستان دخترانه کرمان اظهار کرد: این دانش‌آموزان در پنجمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا و دومین جشنواره فرهیختگان سینا خوش درخشیدند.

وی افزود: جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد مجازی کشور با حضور بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در قالب بیش از یک هزار و ۱۰۰ پروژه علمی به‌صورت آنلاین و در هفت محور برگزار شد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان اضافه کرد: دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سما در پنج محور دستاوردها، دست‌سازه‌ها و اختراعات، شیمی، زیست و پزشکی، نانو تکنولوژی, محیط‌زیست شرکت کرده و با کسب چهار رتبه دوم کشوری و دو عنوان شایسته قدردانی در این جشنواره افتخار آفریدند و اکنون پیش ثبت‌نام هر ۶ گروه منتخب در جشنواره بین‌المللی اندونزی انجام گرفته است.

خزاعی درباره جشنواره فرهیختگان سینا به آنا گفت: این جشنواره در رقابت فشرده به‌صورت آنلاین و آفلاین با حضور ۲ هزار دانش‌آموز در قالب ۵۳۰ گروه برگزار شد که دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با کسب دو گروه شایسته قدردانی، افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌های جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا، مبینا صالحی‌نیا، آریانا یخچالی، مبینا زارع, حنانه سعید و انیس ملاجعفری رتبه دوم و مینا معمارزاده، زهرا روشنی و فاطمه عبداللهی عنوان شایسته قدردانی را از آن خود کردند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان عنوان کرد: در دومین جشنواره فرهیختگان سینا نیز سارا فهیمی با ارائه سمینار علمی با عنوان شخصیت‌شناسی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و زهرا روشنی، فاطمه عبداللهی در بخش سمینار علمی با موضوع تهیه هیدروژل‌های نانو کامپوزیتی ضد میکروبی جدید برای کنترل آلودگی قارچی در گیاهان، موفق به کسب عنوان شایسته قدردانی شدند.

گفتنی است، جشنواره فرهیختگان سینا امسال رتبه‌بندی نداشته و نتایج صرفاً بر اساس منتخب و شایسته قدردانی اعلام شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =