امارات پس از سازش با تل‌آویو، شُرب خمر را آزاد کرد

امارات عربی متحده امروز شنبه از تغییر قوانین اسلامی به منظور کاهش محدودیت برای مصرف مشروبات الکلی، مجازات قتل‌های ناموسی و دادن اجازه برای زندگی زنان و مردان نامحرم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، امارات عربی متحده بعد از توافق سازش اخیر با رژیم صهیونیستی دست به اعمال تغییرات در قوانین اسلامی مربوط به شرب خمر و زندگی زنان و مردان نامحرم زده است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز شنبه از تغییرات گسترده در برخی قوانین اسلامی در این کشور خبر داد که طبق آن به زوج‌هایی که ازدواج نکرده‌اند اجازه زندگی مشترک می‌دهد، محدودیت‌ها مربوط به شرب خمر را کاهش می‌دهد و  قتل‌های ناموسی، جرم تلقی می‌شوند.

این خبرگزاری آمریکایی با استقبال از اقدام امارات در تغییر این قوانین اسلامی مدعی شد: «تقویت آزادی‌های شخصی نشاندهنده تغییر چهره این کشور است؛ کشوری که به دنبال آن است که خودش را کشوری غربی شده و مقصدی برای گردشگران جلوه دهد».

خبرگزاری رسمی امارات (وام) در گزارش خود درباره تغییر قوانین مدعی شد که این اقدامی به منظور «تحکیم اصول تسامح در امارات عربی متحده» بوده است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره این تغییرات ضد اسلامی نوشت: «بیانیه (امارات) متعاقب توافق تاریخی برای عادی سازی روابط بین امارات عربی متحده و اسرائیل با میانجیگری آمریکا انجام می شود و انتظار می رود که این توافق باعث حضور سیل گردشگران اسرائیلی و سرمایه گذاری آنها (در امارات) شود».

برچیده شدن جریمه و مجازات برای شرب خمر، فروش یا در اختیار داشتن مشروبات الکلی برای افراد ۲۱ سال به بالا از جمله تغییرات اعلامی امارات است.

تا پیش از این، استفاده از مشروبات الکلی در باشگاه‌ها و مشروب فروشی‌های سواحل امارات انجام می شده اما افراد حقیقی برای خرید، انتقال یا داشتن مشروبات الکلی به مجوز دولت نیاز داشتند اما طبق قوانین جدید، دیگر نیازی به مجوز ندارند.

تغییر قانون مربوط به زندگی مشترک زنان و مردان نامحرم، یکی دیگر از محتویات قوانین جدید امارات است.

تا پیش از این در امارات، زندگی مشترک زن و مردی که با هم ازدواج نکرده‌اند جرم بوده است.

امارات همچنین برای آنچه «حفاظت از حقوق زنان» خوانده است، تصمیم گرفته که قوانین حامی قتل‌های ناموسی را لغو کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =