نگرانی روسای جمهور روسیه و فرانسه درباره تشدید تنش در قره باغ

روسای جمهور روسیه و فرانسه در گفت‌وگو با هم نسبت به وضعیت حاکم در منطقه قره باغ ابراز نگرانی جدی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روسای جمهور روسیه و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات جاری در منطقه «قره باغ» رایزنی کردند.

کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی در زمینه وضعیت موجود در منطقه قره باغ «ابراز نگرانی جدی» کردند.

 رئیس جمهور روسیه  اخیرا گفت  که کشورش برای توقف جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. پوتین  گفت: «برای پایان دادن به مناقشه قره‌باغ از دستم هرچه بیاید انجام می‌دهم.»

او گفت: «اوضاع در قره باغ می‌توانست مسالمت آمیز و بدون متوسل شدن به سلاح حل شود. روسیه در تماس با ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ است و امیدواریم که به نتایج مناسب برای همه برسیم.»

جمهوری آذربایجان اعلام کرده که این کشور بنا بر قطعنامه‌های سازمان ملل درصدد بازگرداندن اراضی اشغالی خود در قره‌باغ کوهستانی است اما ارمنستان ضمن مخالفت با این اقدام به تحرکات بین‌المللی برای به رسمیت شناختن حق استقلال «جمهوری خودخوانده قره‌باغ» شدت داده است.

همزمان با این تحولات و به رغم موافقت چند باره باکو و ایروان با توافق آتش‌بس بشردوستانه، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و هر یک از دو طرف، دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1080137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =