سه امتیاز شیرین با امیدواری به آینده

استقلال در اولین حضور محمود فکری به عنوان سرمربی موفق شد بازی هفته‌ی اول لیگ بیستم را با پیروزی پشت سر بگذارد.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز ـ سعید سرفرازیان؛ استقلال در اولین حضور محمود فکری به عنوان سرمربی موفق شد بازی هفته‌ی اول لیگ بیستم را با پیروزی پشت سر بگذارد. شکست دادن تیم مس رفسنجان تیم تازه وارد لیگ برتری کار آسانی نبود، مس با اندیشه‌های سرمربی خوش فکر و جوانش فوتبال منظم و تمیزی را ارائه داد. نیمه‌ی اول همان فوتبالی را دیدیم که معمولاً تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ از خود بروز می‌دهند، آشفتگی همراه با احتیاط زیاد از ویژگی‌های بازی تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر می‌باشد و به خاطر آن نمی‌شود مربیان و بازیکنان را سرزنش کرد. 

طلسم هفته‌ی اول لیگ برتر شکست

از لیگ شانزدهم تا امروز که بازی اول لیگ بیستم بود استقلال بردی را از بازی هفته‌ی اول خود در لیگ برتر دشت نکرده بود. شکست در لیگ هفدهم و نوزدهم و تساوی در لیگ شانزدهم و هجدهم نتایجی بود که آبی‌ها به دست آورده بودند. تا اینکه در بیستمین دوره مسابقات لیگ‌ برتر استقلال با محمود فکری به همان عادت همیشگی‌اش که کسب امتیازات کامل از بازی اول بود برگشت تا مشخص شود که حفظ اسکلت اصلی تیم با فروپاشی یک تیم چقدر متفاوت است. 

گلزنی کاپیتان 

نیمه اول با نتیجه‌ی تساوی بدون گل به پایان رسید تا نیمه‌ی دوم برای استقلال متفاوت شروع شود. از همان دقیقه‌های ابتدایی نیمه‌ی دوم مشخص بود استقلال به دنبال برد است و حاج محمود در رختکن خواسته‌های کادر فنی را به بازیکنان به خوبی منتقل کرده است. حملات استقلال از جناخ چپ با نظم بیشتری شکل می‌گرفت حضور میلیچ، اسماعیلی و قایدی جناح چپ آبی‌ها را هماهنگ‌تر نشان می‌داد بالاخره در کش و قوس های فراوان و رد و بدل شدن پاس های خوب بین استقلالی‌ها یک سانتر خو و انتقال توپ با ضربه‌ی سر دقیق رضاوند به دهانه‌ی دروازه‌ی مس منجر به ثمر رسیدن گل اول توسط وریا غفوری شد، تا گل‌زنی آبی‌پوشان در لیگ بیستم با وریا غفوری آغاز شود. خوشحالی‌های غفوری کاپیتان متعصب استقلال پس از گلزنی از نکات جالب و دیدنی بازی بود، تقلید خوشحالی آرش برهانی پس از گل‌زنی به پرسپولیس از سوی وریا نشان داد ارتباط کادر فنی جوان تیم با بازیکنان استقلال خیلی خوب است. وریا غفوری برای فصل جاری نقش مهمی دارد او عصای دست فکری در زمین است و قطعاً وریا بودن غفوری کمک زیادی به استقلال و فکری خواهد کرد. 

قایدی ساخت، مطهری نواخت 

گل دوم استقلال هم از روی هوشمندی مهدی قایدی با ارسال یک پاس عالی  برای ارسلان مطهری به دست آمد. مهدی قایدی کاپیتان پنجم آبی‌پوشان حالا یک بازیکن باتجربه است که حضور و عدم حضورش در ترکیب اصلی تیم کار را بسیار متفاوت می‌کند، عطش به گلزنی نزد قایدی بارها منجر به ایجاد خطر روی دروازه‌ی مسی‌ها شد و بالاخره با ارسال یک سانتر عالی که با چشمانی باز برای ارسلان مطهری انجام شد، که پیامد آن  ضربه‌ای دقیق از گیتاریست آبی بود که  گل دوم و زیبای استقلال را به دنبال داشت.
آغاز مسابقات با گلزنی ارسلان و پاس گل قایدی نوید بخش روزهای خوب برای استقلال خواهد بود. 

بی تفاوتی برخی از بازیکنان

عادت بد بی تفاوتی و سهل انگاری در برخی از صحنه‌های نزد برخی از بازیکنان هنوز آزار دهنده است. نمی‌خواهیم از همین هفته‌ی اول بنای ناسازگاری با بازیکنان را بگذاریم، اما نمی‌شود به برخی از سهل‌انگاری‌ها که سال‌های قبل هم با برخی از بازیکنان استقلال همراه بود بی توجه و بی تفاوت بود.
 استقلال و ترکیب اصلی آن یعنی آمادگی بالا از هر نظر، بازیکنی می‌تواند به استقلال کمک کند که مسئولیت پذیر باشد و در انجام وظایفش ساعی و تلاشگر باشد، از بازیکنی که حضوری چند ساله در جمع آبی‌پوشان دارد انتظارها بالاست. راحت گیری و بازی از روی شکم سیری در استقلال جایی ندارد به ویژه بازیکنانی که در خط هافبک و به نوعی قلب استقلال بازی می‌کنند چون فتح این پست از سوی رقیب یعنی تمام شدن کار استقلال. 

ضرورت توجه به رفع نواقص

هفته‌ی اول و بازی در این هفته با نواقصی همراه است، بدن‌سازی های سنگین ، خارج شدن بدن‌ها از آمادگی کامل و عدم هماهنگی بین اعضای تیم و کادر فنی جدید می‌تواند از مهم‌ترین دلایلی باشد تا استقلال از ارائه بازی‌ای که انتظار می‌رود عاجز باشد اما مطمئناً کادر فنی باید برای رفع این نواقص برنامه ریزی کند و در سریعترین زمان به این موضوع سر و سامان دهد.  

اضافه شدن بازیکنان جدید

مطمئناً با باز شدن پنجره‌های بسته‌ی نقل و انتقالاتی و فراهم شدن امکان ثبت قرارداد بازیکنان جدید، بازی های استقلال بهتر و با برنامه‌تر خواهد شد، باز شدن دست کادر فنی برای طراحی تاکتیک های متنوع و چینش ترکیب های جدید از نتایج اضافه شدن بازیکنان جدید به ترکیب استقلال است، استقلال باید برای رقبا ناشناخته و غافلگیر کننده باشد و آنالیز بازی های این تیم برای حریفان کار آسانی نباشد.

کد خبر: 1080147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =