تشکیل جبهه مقاومت مردمی سودان در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

۲۸ حزب، گروه و نهاد سودانی از تشکیل یک جبهه مقاومت مردمی در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و تاکید کردند که عادی‌سازی روابط دامی بود که حکومت انتقالی سودان، ناخواسته در آن گرفتار شد و جز دیکتاتوری و غارت منابع برای این کشور به ارمغان نخواهد آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، رسانه‌ها و گروه‌های جوانان و دانش‌پژوهان در سودان روز شنبه  از تاسیس جبهه «نیروهای مردمی سودان برای مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با اسرائیل» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ۲۸ حزب، گروه و سازمان در سودان، امروز منشور «نیروهای مردمی برای مقاومت در برابر عادی سازی روابط با اسرائیل» را امضا کردند که برجسته‌ترین آنها، حزب «المؤتمر الشعبی»، (کنگره مردمی)، جنبش «اصلاح الان»، حزب «منبر السلام العادل» (تریبون صلح عادلانه) وتجمع «الشباب المستقلین» (جوانان مستقل) وهیئة علماء السودان (شورای دانش پژوهان سودان) است.

اعلام تشکیل این جبهه مردمی، امروز در یک نشست خبری در خارطوم پایتخت سودان انجام شد.

از جمله امضا کنندگان این منشور، «الاتحاد السودانی للعلماء والأئمة والدعاة» (اتحادیه علما، ائمه جماعت و مبلغان سودان)، جماعة الإخوان المسلمون، «تجمع أکادیمون ضد التطبیع» و «رابطة إعلامیون ضد التطبیع» (انجمن دانشگاهیان علیه عادی سازی روابط و انجمن روزنامه نگاران علیه عادی‌سازی روابط) است.

«دفع الله تاج السر» نماینده نیروهای مردمی برای مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در این نشست خبری گفت: «از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی که برای به سرقت بردن منابع و ثروت‌های ما آمده است، چیزی عایدمان نمی‌شود.»
او همچنین از همه گروه‌های سیاسی و احزاب این کشور خواست، منشور مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا کنند.
او نیز از راه اندازی یک پویش مردمی برای جمع آوری یک میلیون امضا در مخالفت با عادی سازی روابط میان حکومت انتقالی سودان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

«طارق بابکر» یکی از رهبران حزب کنگره خلق سودان نیز در این نشست خبری گفت: «مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل، ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دارد.»
بابکر افزود:  «درخواست ما از همه احزاب سیاسی آزادی‌خواه در سودان برای رد عادی سازی روابط به این دلیل است که عادی سازی روابط، برای ما دیکتاتوری خواهد آورد که آزادی و دموکراسی را نمی‌شناسد. ما  از حقوق ملت فلسطین در دستیابی به همه زمین‌هایشان به پایتختی قدس دفاع می‌کنیم و اصلا تقسیم این شهر به شرقی و غربی را به رسمیت نمی‌شناسیم.»
در منشور نیروهای مردمی در مخالفت با سازش آمده است: «آرمان فلسطین، آرمان عدالت‌طلبانه ملتی است که خاک آن، اشغال و مقدسات آن مورد هتک حرمت قرار گرفته و حقوق ملت فلسطین مورد اجماع نظر ملت‌های آزاده و همه قوانین انسانی است.»

در این منشور آمده است: «عادی سازی روابط با اسرائیل یک پیروزی روانی و سیاسی برای رژیم اشغالگر و ظالمانه اسرائیل و ضربه بی رحمانه برای ملت مظلوم فلسطین است.»
وی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را «معامله‌ای تحقیرآمیز خواند که در تاریکی و گمراهی اتفاق افتاده است و سودان را ناخواسته در دام خود گرفتار کرده است».

وزارت خارجه سودان در ۲۳ اکتبر جاری اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است سودان پنجمین کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴)، امارات و بحرین (۲۰۲۰) است که به سازش با رژیم صهیونیستی تن داده است.

این در حالی است که دشمنی سودان با رژیم صهیونیستی تا همین دوره اخیر بخشی جدایی‌ناپذیر از ماهیت سیاست و ملی این کشور بوده است تا جایی که رژیم صهیونیستی عملاً به نیروهای سودان جنوبی برای تجزیه از سودان، کمک  تسلیحاتی و آموزشی می‌رساند و در جدا شدن استقلال جنوبی از سودان نقش داشت.

به دنبال اعلام عادی سازی سودان با رژیم صهیونیستی گروه‌های سیاسی متعددی در سودان مخالفت قاطع خود را با این توافق اعلام کردند که از جمله آنها احزاب شریک ائتلاف حاکم است.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1080149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =