پلیس فرانسه یک مظنون حمله به کلیسای یونانی‌ها را دستگیر کرد

پلیس فرانسه از دستگیری مظنون مرتبط به حمله اخیر به یک کلیسا در شهر «لیون» خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پلیس فرانسه شنبه بعد از ظهر از دستگیری یک مظنون حمله به کلیسای یونانی‌ها خبر داد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «لو پاریزین» نوشت که پلیس فرانسه یک مظنون مرتبط به حمله به کلیسای یونانی‌ها که طی آن یک کشیش مجروح شد را دستگیر کرده است. پلیس اعلام کرده که فرد دستگیر شده یک تبعه اهل گرجستان و چهل ساله است.

این حادثه شنبه گذشته رخ داد و طی آن تیراندازی مقابل «کلیسای یونانی‌ها» در خیابان «سنت لازاره» در شهر «لیون»   رخ داد. پس از این حادثه نیروهای پلیس در منطقه تجمع کردند. این  حادثه در حالی رخ داد که فرانسه‌ در هفته‌های گذشته در بالاترین تدابیر امنیتی به‌سر می‌برد و نیروهای پلیس در شهرهای این کشور تجمع کرده‌اند. «ژرارد دارمنین» وزیر کشور فرانسه اخیرا گفت همانطور که پاریس مشغول مبارزه با «ایدئولوژی اسلام‌گرایانه» است، احتمال حملات بیشتر در این کشور وجود دارد.

دارمنین همچنین گفت نیازی به تغییر قانون اساسی برای محافظت از فرانسوی‌ها در مقابل حملات تروریستی وجود ندارد. وزیر کشور فرانسه در اشاره به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» علیه اسلام‌ستیزی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور ترکیه را به عبور از حد و مرزها متهم کرد.

در پی تشدید سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت «امانوئل ماکرون»، فرانسه جوی متشنج را تجربه کرد که همچنان پابرجاست.

به نوشته این منبع خبری، فرد دستگیر شده به تیراندازی به سوی کشیش در این حادثه اذعان کرده اما افزوده که قصد کشتن او را نداشته است

انتهای پیام/

کد خبر: 1080153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =