معرفی دانشگاه آزاد اسلامی قم به عنوان قطب فرهنگیِ کشور/ یکی از مشکلات فرهنگی ما نقصان در مخاطب شناسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فرهنگی ما کمبود و نقصان در مخاطب شناسی است گفت: باید دانشگاه آزاد اسلامی قم را به عنوان قطب فرهنگی دانشگاه به سراسرکشور معرفی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم درجمع فعالان تشکل‌ها و انجمن های علمی این واحد دانشگاهی با اشاره به اینکه مفهوم کار فرهنگی برای ما مهم است اظهار کرد:کار فرهنگی نباید برای کار فرهنگی باشد زیرا هنگامی کار فرهنگی یک فعالیت فرهنگی تلقی می شود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بتواند هویت انقلابی و ملی و مذهبی را تقویت کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری  با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در دانشگاه وجود دارد افزود:  هنگامی می توانیم فعالیت های فرهنگی  در دانشگاه را مطلوب ارزیابی کنیم که در جهت تحکیم و تقویت هویت انقلابی گام برداریم.
وی مخاطب شناسی، هم افزایی، مساله شناسی، فرصت شناسی و استفاده از ظرفیت ها را مهمترین شاخص های فرهنگی برشمرد و گفت: اگر در جامعه بعد از انقلاب نگران امر به معروف هستیم و تا کنون این مساله حل نشده است به این جهت است مخاطب شناسی در جامعه به درستی انجام نشده است زیرا در انجام فعالیت فرهنگی دید و بینش مهم است لذا یکی از مشکلات فرهنگی ما کمبود و نقصان در مخاطب شناسی است.  
حجت الاسلام خیری گفت: در بحث امر به معروف هر کسی حق ندارد خود را آمر به معروف قرار دهد زیرا باید فهم دینی و ویژگی های خاص خود را داشته باشد تا بتواند خود را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی کند.  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم  افزود: نباید در انجام کار فرهنگی احساسی رفتار کنیم و کسانی که متولی کار فرهنگی هستند باید اول خودشان را مخاطب قرار دهند.
وی دانشجو، حوزه های علمیه، فضای مجازی واستادان مجرب را ظرفیت های عظیم استان قم  برشمرد و گفت: در انجام کار فرهنگی ظرفیت شناسی بسیار مهم است لذا باید هم افزایی ایجاد گردد وهر کدام از کانون های فرهنگی و تشکلها  با انجام یک کار اجتماعی بتوانند در جامعه موجی ایجاد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین خیری، وجه مشترک کار حزبی در اسلام را هم افزایی برشمرد و افزود: در بحث جبهه فرهنگی که مقام معظم رهبری در آن تاکید دارند، لازمه جبهه فرهنگی هم افزایی آن است که منیت در آن نباشد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: جوان های امروز مظلوم تر از جوانان دوران انقلاب هستند زیرا در دوران انقلاب فضای حاکم بر محیط و رسانه ها فضای مذهبی بود.
حجت الاسلام حسن خیری گفت: به پشتوانه دانشجویان دغدغه مند، اساتید مجرب دانشگاه وحوزه های علمیه استان قم باید دانشگاه آزاد اسلامی قم را به عنوان قطب فرهنگی دانشگاه به سراسرکشور معرفی کنیم و لذا باید همه ظرفیت های شهر پایگاه  انقلاب را بکار بگیریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: مبنای کار ما  قانون است و نمی توانیم کاری خارج از ضوابط انجام دهیم 
حجت الاسلام خیری با تشریح الگوی کار فرهنگی گفت: باید برای انجام کار فرهنگی اولویت بندی کنیم و کارهای موثر و ثمر بخش را درحوزه فرهنگی به سرانجام برسانیم و لذا هرکاری را کار فرهنگی نمی دانیم 
وی در پایان گفت :از فعالیت های فرهنگی مفید حمایت می کنیم و سهم بودجه ای هم اختصاص خواهیم داد اما کار فرهنگی باید کار منطقی عقلایی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =