تولید نفت خام لیبی از ۱ میلیون بشکه در روز فراتر رفت

تولید نفت لیبی در حالی با بازگشت به کار صنعت نفت این کشور از ۱ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بازارهای جهانی تحت فشار بحران کرونا با مازاد عرضه و کمبود تقاضا روبرو هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از راشاتودی، تولید نفت لیبی در حالی با بازگشت به کار صنعت نفت این کشور از ۱ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بازارهای جهانی تحت فشار بحران کرونا با مازاد عرضه و کمبود تقاضا روبرو هستند. این وضعیت می‌تواند شوک‌های جدیدی را برای قیمت نفت خام به همراه داشته باشد.

شرکت ملی نفت لیبی علی‌رغم درگیر بودن با مشکلات متعدد مالی اعلام کرد توانسته است تولید نفت خام خود را به ۱٫۰۳۶٫۰۳۵ بشکه در روز برساند.

البته این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سطح تولید در صورتی که برخی نهادها که نامی از آنها برده نشده، تلاش کنند در این روند اختلال ایجاد کنند، پایدار نبوده و کاهش خواهد یافت و یا به طور کامل متوقف خواهد شد.

این دستاورد بزرگ کمتر از یک ماه پس از آن اتفاق می‌افتد که لیبی وضعیت فورس‌ماژور میدان شراره، بزرگترین میدان نفتی این کشور را برداشت. میادین و بنادر نفتی لیبی هم پس از اینکه در ماه سپتامبر فرماندار این میادین، خلیفه هفتار به دنبال توافق با دولت مورد حمایت سازمان ملل، اعلام کرد ممنوعیت فعالیت آنها را لغو می‌کند، صادرات نفت خام را آغاز کردند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =