لزوم انتقال نشریات دانشگاهی به فضای مجازی/ قانون فصل‌الخطاب فعالیت‌های فرهنگی است

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: نشریات دانشگاهی باید در دوره کرونا به‌صورت مجازی منتشر شود تا عموم دانشگاهیان از مطالب بهره ببرند و لازم است نشریات را به فضای مجازی منتقل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدکاظم یکانی در جمع مسئولان کانون‌های دانشجویی فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: در نظر داریم برای استفاده از ظرفیت‌های بزرگی که در قم وجود دارد، دبیرخانه حمایتی پشتیبانی استادان را در این استان راه‌اندازی کنیم؛ بنابراین معتقدیم ظرفیت‌های بزرگ استان قم باید در اختیار کل کشور قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری پیش جلسات برآورد مالی قبل از تبیین برگزاری پیش جلسات شورای فرهنگی در دست اقدام بوده و پس از تحلیل به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می‌شود. در این فرایند، هزینه‌کرد و نحوه دریافت تنخواه برای مصارف فرهنگی تبیین و تحلیل شده است.

 مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کوتاه‌شدن فرآیند هزینه‌کرد فعالیت‌های فرهنگی نیاز به مصوبات کشوری دارد، گفت: ایفای نقش در ابعاد متفاوت دانشگاه، جامعه و تربیت نیروی کارآمد دو کار مهم در حوزه فرهنگی است.

یکانی اولویت در کار فرهنگی را فعالیت فرهنگی کم‌خرج و پربازده دانست و عنوان کرد: اردوهای فرهنگی و زیارتی جزء موضوعات پرهزینه محسوب می‌شود؛ بنابراین در اردوهای زیارتی باید اولویت‌بندی شود و در نهایت اردوهای نزدیک با نگاه به مغز اصلی تشکیلات به‌صورت کوتاه‌مدت اجرا شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمت کرونا این بوده که فعالان فرهنگی را به سمت حوزه مجازی کشانده است، مطرح کرد: کرونا همه فعالیت‌های فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار داده است؛ بنابراین نشریات باید در دوره کرونایی به‌صورت مجازی منتشر شود تا عموم دانشگاهیان بتوانند از مطالب نشریات بهره ببرند و لازم است در فضای کرونایی نشریات را به فضای مجازی منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فصل‌الخطاب همه فعالیت‌های فرهنگی قانون بوده و مبنای همه رفتارهای ما هم قانون است.

یکانی بزرگ‌ترین کار بسیج را تربیت نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی برشمرد و توضیح داد: مسئله‌محوری خوب است؛ اما نباید تربیت نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد. معتقدیم هر دانشجو یک نیروی اثرگذار در دانشگاه و جامعه بوده و نگاه ما آن است که همه نیروها توانمند هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =