فعالیت ۶۰ کانال و گروه مجازی برای جشنواره «از حماسه تا حماسه»/ نشریات و کانون‌های دانشجویی ارتقا می‌یابند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: برای جشنواره از حماسه تا حماسه، ۶۰ کانال و گروه مجازی درحال فعالیت و تولید محتوای فرهنگی هستند.

محمد قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: شناسایی عوامل موثر بر فرهنگ و تقویت کارکردن آن‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما خواهد بود که در این زمینه رفتار و عملکرد مدیران دانشگاه بر اقطاب اثرگذار فرهنگی نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: ساماندهی تشکل‌های فرهنگی، نقش آفرینی استادان، تقویت بنیان خانواده و توجه به رسانه و فضای مجازی، از جمله محورهای مهمی است که باید به عنوان اقطاب اثرگذار فرهنگی توجه ویژه‌ای به آن‌‎ها داشته باشیم. برای این حرکت صحیح در این زمینه باید سیاست گذاری و برنامه تخصصی را تدوین کنیم که می‌تواند در قالب کارگاه‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و... قرار بگیرد.

قاسمی ادامه داد: دانشگاهی می‌تواند از نیروی انسانی خود به نحو احسن استفاده کند که به اولویت‌ها و سیاست‌های فرهنگی توجه داشته باشد؛ درواقع فارغ التحصیلان دانشگاه باید دارای تربیت عقلانی و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل و همچنین دارای تفکر منطقی و انتقادی با شیوه‌های صحیح باشند. ارتقای اعتماد به نفس دانشجویان در زمینه‌های علمی، دینی و ملی نیز از دیگر موضوعاتی است که دانشگاه باید به آن توجه داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: لازمه رسیدن به این اهداف، توجه به کرامت انسانی و تقویت روابط مسئولان و کارمندان با دانشجویان است. از طرف دیگر، نظام‌مند و قانون‌مند بودن فعالیت‌های فرهنگی نیز به عنوان یک اصل اساسی باید مورد توجه دانشگاه‌ها قرار بگیرد؛ زیرا دانشگاهی می‌تواند به اهدافش دست پیدا کند که داری افق بلند آرمانی در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های واحد شهرکرد در زمینه توانمندسازی استادان و دانشجویان گفت: در راستای توانمندسازی استادان و دانشجویان در فضای مجازی، برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی را برگزار کرده‌ایم که همچنان نیز ادامه دارد؛ همچنین برای ارتقای توانمندی‌های روانشناختی افراد، چندین کارگاه آموزشی را با موضوعات مختلف روانشناسی از جمله کنترل خشم به صورت مجازی برگزار کرده‌ایم.

قاسمی اضافه کرد: در زمینه غنی سازی و تحکیم بنیان خانواده نیز کارگاه‌های آموزشی با موضوعات شناخت بنیان‌های زن و مرد و تاثیرات آن روی تربیت فرزندان و بهره گیری از اعتقادات دینی در راستای تاثیرگذاری بر رفتار اعضای خانواده برگزار شد. چند کارگاه دیگر نیز در زمینه الگوی رفتاری امام حسین(ع) بر فضای خانواده و شناخت سیره و شخصیت رسول اکرم(ص) برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شهرکرد با اشاره به فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در زمینه عفاف و حجاب بیان کرد: در این زمینه نیز ۲ کارگاه آموزشی با موضوعات شناخت اختلاف‌های جنسیتی و شیوه‌های روانشناختی در حوزه ترویج عفاف و حجاب برگزار شد. برگزاری مسابقات متعدد کتاب خوانی برای استادان و دانشجویان با موضوعاتی از قبیل تدبر و تفسیر قرآن، نماز، امر به معروف، مدیریت ذهن و استکبار ستیزی برگزار شد.

وی افزود: در حوزه مشاوره، بهداشت روانی و روانشناسی مذهبی ۱۶ برنامه را در قالب فیلم کوتاه تولید کرده‌ایم؛ در راستای رزمایش کمک مومنانه نیز در قالب ۵ مرحله، ۵۰۸ بسته در میان نیازمندان توزیع شده است. برای جشنواره از حماسه تا حماسه نیز ۶۰ کانال و گروه مجازی درحال فعالیت و تولید محتوای فرهنگی هستند.

قاسمی درباره فعالیت آتی فرهنگی این واحد دانشگاهی گفت: توسعه کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات سیاسی، اجتماعی و اعتقادی در سطح دانشجویی و استادی، یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه خواهد بود که به زودی عملیاتی خواهد شد. طرح اندیشه تمدن ساز نیز با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اجرا خواهد شد که تا کنون ۱۸ گروه ۵ نفره برای شرکت در این طرح تشکیل شده است. در این طرح، یک ساعت در هفته به یکی از مباحث مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در زمینه ایمان، خودسازی، جامعه سازی و... به صورت مباحثه‌ای پرداخته خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش کانون‌ها و نشریات دانشجویی نیز یکی از اولویت‌های اصلی واحد شهرکرد در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =