کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در دهه نخست آبان ماه

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی یکم تا نهم آبان ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این بازه زمانی ۲۰ هزار و ۴۰۷ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۲ هزار و ۹۳۱ کیلوگرم) حدود ۱۱درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۷۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۷۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۴۵۳ کیلوگرم گراس، ۲۸۵۲ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶ کیلوگرم هروئین، ۱۰۰ کیلوگرم شیشه، ۶۳۴ کیلوگرم مرفین و ۱۱۶۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۶۸۷۴ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً در طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۱۷۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۶۱۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان، ۹۰ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۶۲۰ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۳ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۹۸۱ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۳۱۳۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۷۴۱ کیلوگرم، اصفهان با ۱۵۴۵ کیلوگرم، یزد با ۸۲۴ کیلوگرم و فارس ۷۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۵ درصد از کشفیات کشور است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۴۷۰ دستگاه خودرو و ۱۳ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =