جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ۱۷ هزار خودرو

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی سفرها در استان‌های هدف، در مجموع ۳۶.۸ درصد کاهش تردد داشتیم و در عبور و مرور خودروهای شخصی کاهش ۳۸.۳ درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویییسکانیوز)،سردار سیدکمال هادیان فر با اشاره به طرح محدودیت‌های تردد در راستای کاهش شیوع کرونا که در کشور اجرا شد، گفت: این طرح از روز ۱۲ آبان تا ۱۶ آبان اعمال و اجرا شد که در این مرحله ۲۵ مرکز استان مورد هدف بود و در این استان‌ها به خودروهای بومی اجازه خروج و به خودروهای غیربومی اجازه ورود داده نشد.

وی افزود: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به همراه عوامل هلال احمر و اورژانس در ۳۲۶ نقطه حضور داشتند و ورودی و خروجی این ۲۵ استان را کنترل می‌کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و بیش از ۳۹۶ هزار وسیله نقلیه با تذکرات پلیس و راهنمایی‌ها از سفر انصراف دادند و به شهر مبدا خود بازگشتند.

سردار هادیان فر گفت: همچنین مجبور شدیم بیش از ۱۷ هزار خودرو را جریمه ۵۰۰ هزار تومانی کنیم. رانندگان این وسیله نقلیه اصرار به تردد داشتند و به تذکرات پلیس اهمیتی نمی‌دادند.

۱۷۰ خودرو توقیف و به پارکینگ‌ها انتقال داده شدند

وی گفت: برخی دیگر از رانندگان که از محدودیت‌هایی که ایجاد شده بود سرپیچی کردند و برخلاف تذکرات پلیس و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی باز هم اصرار به سفر داشتند به پارکینگ‌ها منتقل شدند که تعداد این خودروها ۱۷۰ عدد است.

وی یادآور شد: هدف پلیس راهنمایی و رانندگی بیشتر ارشاد و تذکر بود چرا که کل کشور با این بیماری درگیر است و همه باید با هم برای بهتر شدن وضعیت بیماری در کشور تلاش کنیم.

کاهش ۳۸.۸ درصدی تردد خودروهای شخصی

وی با اشاره به تأثیر این محدودیت‌ها روی ترددها و ترافیک در استان‌های هدف گفت: در مجموع در استان‌های هدف ۳۶.۸ درصد کاهش تردد داشتیم و در تردد خودروهای شخصی ۳۸.۳ درصد کاهش تردد داشتیم.

سردار هادیان فر در پایان گفت: در مجموع باید بگویم در کل کشور در این بازه زمانی ۴ روزه ۳۲ درصد کاهش تردد داشتیم.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =