ابراز نگرانی مقام پیشین رژیم صهیونیستی از بازگشت احتمالی بایدن به برجام

نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از بازگشت احتمالی رئیس جمهور منتخب آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرده و گفت رژیم صهیونیستی باید رویکرد جدیدی در این صورت اتخاذ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،به نقل از روزنامه انگلیسی جوییش نیوز، دنی دانون نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که نگرانی اصلی این رژیم درباره چشم انداز ریاست جمهوری جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا تمایل او برای برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای با ایران است. 

او گفت که اگر بایدن دوباره با ایران مذاکره کند، این موضوع موجب کشانده شدن بیشتر رژیم صهیونیستی به سمت اتحاد بیشتر با کشورهای عربی منطقه خواهد شد که نگرانی های این رژیم را دارند. 


دانون افزود: مسئله اصلی برای ما ایران است. آقای بایدن به وضوح گفته است که به برجام(توافق هسته ای) بازخواهد گشت که این تغییر عمده‌ای در سیاست های دونالد ترامپ است. ما اینجا در اسرائیل باید محاسباتی دوباره انجام دهیم و برای دوره ای جدید آماده شویم. از دیدگاه ما این یک توافق ضعیف است که ایرانی ها چندین بار آن را نقض کرده اند. ما از همان ابتدا با آن مخالف بودیم. 

او مدعی شد: نه تنها ما بلکه رهبران بسیاری از کشورهای عربی میانه رو در خاورمیانه باید به این فکر کنند که اگر آمریکا به طرزی قابل توجه رویه اش را تغییر دهد، چه کار باید کنند. آن ها بسیار درباره رقابت هسته ای ایران نگران هستند و توان دفاعی ما را ندارند. 

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =