فعالیت‌ فرهنگی باید با توسعه علمی دانشجویان همراه شود/ راه‌اندازی حسینیه شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال گفت: نباید از فعالیت‌های فرهنگی در جهت توسعه علمی دانشجویان غفلت کرد، باید با ایجاد زیرساخت‌های اصولی و ارائه خدمات، زمینه را برای فعالیت این قشر مهیا کرد. متاسفانه در گذشته فعالیت‌ها در فضای مجازی جدی گرفته نمی‌شد؛ اما امروز باید خودمان را با شرایط به وجود آمده همراه کنیم تا از فعالیت فرهنگی در عرصه دانشگاهی غافل نشویم.

محسن ملکی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه اکثر برنامه‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شوند، اظهار کرد: تقریبا از اول امسال تمام نشست‌ها، جلسات فرهنگی و تولید محتوا را به سمت فضای مجازی منتقل کردیم.

وی در رابطه با جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: سعی کردیم با کمک اساتید و بسیج دانشجویی جشنواره را از طریق کانال‌های تلگرامی، واتساپ و اینستاگرام به دانشجویان اطلاع‌رسانی کنیم. همچنین به صورت انگیزشی دانشجویان را ترغیب به مشارکت در این جشنواره کردیم. 

ملکی گفت: تقریبا از اسفندماه سال گذشته همگام با بقیه نهادها، این واحد دانشگاهی با همکاری بسیج اساتید دانشجویی و معاونت فرهنگی، بسته‌های معیشتی را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده است به طوری‌که در سه مرحله نزدیک ۱۰ میلیون تومان بسته حمایتی نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

معاون فرهنگی و ‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال ادامه داد: برای مبارزه با کرونا دانشجویان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی به روستاها مراجعه و بسته‌های معیشتی و بهداشتی از جمله محلول ضدعفونی کننده و ماسک را توزیع کردند. همچنین کلاس‌های آموزشی و ترویجی را برای مبارزه با این بیماری برگزار  کردند. 

آگاهی مردم روستا در راستای مبارزه با ویروس کرونا

وی همچنین از تهیه بروشور با تیراژ ۲۰ هزار در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: این بروشورها در راستای آگاهی و فرهنگ‌سازی مردم برای مبارزه با ویروس کرونا در بین روستائیان توزیع شد.

ملکی در مورد کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: امسال کرسی‌ آزاد اندیشی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است، اما در سال گذشته دو کرسی در مورد مسائل اجتماعی از منظر قرآن و امنیت خانواده  با همکاری اساتید مطرح استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال تأکید کرد: اولویت حوزه فرهنگی و علوم انسانی بحث کرسی‌های آزاد اندیشی است.  
وی افزود: در این واحد دانشگاهی ۸ کانون فرهنگی و ۴ نشریه با موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند به طوری‌که نشریات این واحد دانشگاهی حائز رتبه کشور در جشنواره نشریات شدند.

1


ملکی ادامه داد:  از ظرفیت استادان دانشگاه برای توسعه و رونق فعالیت‌های فرهنگی استفاده می‌شود تا جاییکه هر موقع فراخوانی در رابطه با موضوعی مطرح می‌شود اساتید دانشگاه از آن‌ها استقبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت اگر بهترین سیستم‌های فضای مجازی را داشته باشیم به هیچ عنوان جای فعالیت‌های حضوری را نمی‌گیرد؛ ولی سعی می‌کنیم با ایجاد تنوع و جذابیت بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌ در عرصه فضای مجازی داشته باشیم.

ملکی تأکید کرد: نباید از فعالیت‌های فرهنگی در جهت توسعه علمی دانشجویان غفلت کرد، باید با ایجاد زیرساخت‌های اصولی و ارائه خدمات، زمینه را برای فعالیت این قشر مهیا کرد. متاسفانه در گذشته فعالیت‌ها در فضای مجازی جدی گرفته نمی‌شد اما امروز باید خودمان را با شرایط به وجود آمده وقف بدهیم تا از فعالیت فرهنگی در عرصه دانشگاهی غافل نشویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال گفت: علاوه بر برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت فرهنگی فعالیت‌های ابتکاری نیز در این واحد دانشگاهی در دستور کار است. 

وی افزود: در سال گذشته طراحی یادمان شهدا و تدفین شهدای گمنام را در این واحد دانشگاهی داشتیم. همچنین ۴ کتاب در این زمینه تدوین و چاپ شد.

2

3

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال خاطرنشان کرد: امسال نیز محوطه سازی قبور شهدا را در این واحد دانشگاهی داریم. همچنین حسینه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال را طراحی کردیم و منتظر تامین منابع مالی در این زمینه هستیم. 

ملکی در پایان گفت: در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌شود که حسینه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال مرکز فرهنگی جنوب استان اردبیل شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1080255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =