خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال می‌توانند فرزندخوانده بگیرند

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می‌شوند که اولویت واگذاری فرزند اول با زوجین نابارور بعد با خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال فاقد فرزند و در مرحله آخر نیز با زوجین دارای فرزند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسدالله حیدری با اشاره به اینکه طبق مصوبه سال ۹۲ سرپرستی کودکانی که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و بی سرپرستی آنها محرز شده به خانواده‌های واجد شرایط انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۶۵کودک سن صفر تا ۱۸ سال در ۲۴ مرکز شبه خانواده بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستند، ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۳۵ فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده‌اند.

وی توضیح داد: فرزندان تحت سرپرستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده های متقاضی واگذار شوند اما به دلیل تمایل اکثر خانواده‌ها به جنسیت خاص و فرزندان با گروه سنی نوزاد و یا زیر سن پنج سال معمولا خانواده‌ها چندین سال پشت نوبت فرزندخواندگی می‌مانند.

حیدری اضافه کرد: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می‌شوند که اولویت واگذاری فرزند اول با زوجین نابارور بعد با خانم‌های مجرد بالای ۳۰  سال فاقد فرزند و در مرحله آخر نیز با زوجین دارای فرزند است.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه عمده متقاضیان از گروه اول یا همان زوجین نابارور هستند، گفت: در قانون  شرایطی برای متقاضیان پیش بینی شده که از مهمترین آنها می‌توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن آنها، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد آنها اشاره کرد.

این مسئول افزود: متقاضیان در حال حاضر جهت ثبت نام باید به سامانه ملی فرزندخواندگی مراجعه و پس از مطالعه قوانین و مقررات و بخش سوالات متداول نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که تمایل به پذیرش فرزند نیازمند درمان و یا فرزند با گروه سنی بالای هفت سال و همچنین امین موقت داشته باشند در اولویت واگذاری فرزند قرار دارند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =